Thuis in uw branche

IT-kring voor kleine kantoren 2018

Met plezier presenteren wij u het jaarprogramma voor de SRA IT-kring kleine kantoren 2018.

De IT-kring voor kleine kantoren is bedoeld voor degenen die binnen hun kantoor (mede)verantwoordelijk zijn voor het maken van keuzen op IT-gebied.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 750,00
Prijs niet-leden: € 900,00
Groepsgrootte: 50
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 14
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Kantoormanager, IT-manager

Uw voorzitter

Harry Marissen

Ing. Harry Marissen AA

Harry Marissen AA is directeur van Harrier Accountancy, bestuurslid van SRA en lid van de SRA Commissie Vaktechniek.

Alle docenten

Inhoud

Aan de hand van een aantal praktijkcases worden onderwerpen besproken en ervaringen gedeeld met collega kantoren. Daarbij gaat het om de problematiek, de mogelijkheden en concrete, praktische handvatten, aangevuld met inzicht over actuele ontwikkelingen en concrete, praktische handvatten om de inzet van IT binnen het kantoor te verbeteren.

Locatie & Datum

NIEUWEGEIN

Tijd & bijzonderheden: De bijeenkomsten van de IT-kring voor kleine kantoren 2018 starten om 16:00 uur (einde 19:00 uur) en vinden plaats bij SRA. De bijeenkomst van 11 december as. vindt plaats in het NBC te Nieuwegein, aanvang 15:00 uur (einde 17:00 uur) met aansluitend een netwerkborrel. Beschikbaar
Wanneer: 11-04-2018, 06-06-2018, 26-09-2018, 21-11-2018 en 11-12-2018.
Locatie: SRA in Nieuwegein / routebeschrijving
Cursuscode: AIKR14813

Programma

Jaarplanning en onderwerpen

Woensdag 11 april 2018

Thema: AVG, privacy & informatiebeveiliging

De datum van 25 mei komt steeds dichterbij. Iedere organisatie moet dan voldoen aan de AVG. Waar sommige kantoren bezig zijn met de laatste loodjes zijn andere kantoren nog volop bezig hun organisatie voor te bereiden op wat komen gaat.

Voor sommige kantoren geldt dat er nog onduidelijkheid is over wat er nu mag en wat er nu moet. In deze bijeenkomst staan we dan ook stil bij de zaken waar kantoren in ieder geval iets aan moeten hebben gedaan voor 25 mei: zoals: het register van verwerkingen, omgaan met de bewaarplicht van documenten, het sluiten van verwerkersovereenkomsten met klanten en leveranciers en de te nemen maatregelen zoals het uitwisselen van e-mail met klanten.

Spreker: Tony van Oorschot, privacy officer bij SRA.

Woensdag 6 juni 2018

Thema:  Online samenwerken met klanten

Het online samenwerken met klanten gaat verder dan alleen het beschikken over een website met een klantportaal. Of, om het werken met software die online beschikbaar is. Juist de combinatie van verschillende middelen en de rol van de klant in het proces van het kantoor zijn van wezenlijk belang.

In deze bijeenkomst staan de portalen in combinatie met achterliggende software centraal. Hierbij gaat het niet alleen om de technische mogelijkheden maar ook de (on)mogelijkheden die er zijn in het gebruik. Er wordt uitvoerig ingegaan op de (on)mogelijkheden van de verschillende portalen, de  uitwisseling van data (koppelvlakken), de businessmodellen van de leveranciers en de impact hiervan op uw kantoor.

Spreker: wordt binnenkort bekend gemaakt

Woensdag 26 september 2018

Thema: RGS - Hoe implementeer het in mijn kantoor?

Na SBR wordt er de laatste jaren steeds meer gesproken over RGS. Maar, wat is RGS nu eigen, is het alleen een Referentie Grootboek Schema of is het toch meer? Steeds meer softwareleveranciers geven aan klaar te zijn voor RGS zonder dat altijd even duidelijk is wat men biedt.

Tijd om de balans op te maken en te bespreken wat RGS op dit moment te bieden heeft. Aan de hand van een praktijkcasus kijken we naar de implementatie van RGS binnen een kantoor en de impact die dit heeft op het kantoor. Daarbij staan we ook stil in welke mate de verschillende leveranciers echt in staat zijn een praktische invulling te geven aan RGS.

Spreker: Harry Marissen.

Woensdag 21 november 2018

Thema: Efficiënt administreren - the next step

In januari 2018 is PSD2 - een nieuwe betaalrichtlijn - in werking getreden. In april 2019 wordt elektronisch factureren verplicht voor alle overheidsinstanties. Twee ontwikkelingen die impact gaan hebben op de wijze van factuurverwerking en betalingen.

Voor u als kantoor is het goed om te weten wat de impact van deze ontwikkelingen is op uw administratieve dienstverlening. In het bijzonder de impact op scannen en verwerken van (elektronische) facturen en koppelingen met banken. Een term die in dit kader vaak wordt gehanteerd, is robotisering.

In deze bijeenkomst laat een kantoor zien hoe zij zich in de afgelopen jaren hebben voorbereid op deze ontwikkelingen en welke keuzes ze hierbij hebben gemaakt. Daarnaast zal ook worden stilgestaan bij het huidige aanbod in de markt zodat u inzicht krijgt welke mogelijkheden er op dit moment voor uw kantoor zijn om te komen tot efficiënte verwerking van klantadministraties.

Sprekers: wordt binnenkort bekend gemaakt 

Dinsdag 11 december 2018

Thema: Inspiratiesessie - Klantbeleving m.b.v. digitale technologie

De afgelopen jaren hebben we als laatste bijeenkomst van de cyclus een gecombineerde bijeenkomst van de diverse IT-kringen georganiseerd met een inspirerende spreker. Na de hoog gewaardeerde lezingen van Menno Lanting (2015), Han Mesters (2016) en Kim Spinder (2017) zetten we deze lijn ook in 2018 voort.

De rode draad van de inspiratiesessie is innovatie, doorgaans sterk gedreven door technologische ontwikkelingen. Als sluitstuk van de kringcyclus 2018 willen we u met deze bijeenkomst inspireren en aan het denken zetten over uw eigen toekomst en de innovatie die daarvoor nodig is.

Spreker: Mark de Groot – EMEA Marketing Director Oracle

Locatie en tijden: De bijeenkomsten van de IT-kring kleine kantoren vinden plaats van 16:00 – 19:00 uur bij SRA te Nieuwegein. Voor een broodje e.d. wordt gezorgd. N.B.

De bijeenkomst van 11 december vindt plaats op een externe locatie en duurt van 15:00 – 17:00 uur, met aansluitend een netwerkborrel.

Permanente Educatie:  bij deelname aan de IT-kring kleine kantoren zijn 3 PE-punten (RA/AA) per volledig gevolgde bijeenkomst verbonden, met uitzondering van de sessie van 12 december, waarvoor 2 PE-punten (RA/AA) worden toegekend.

 

Docent(en)

Tony van Oorschot

Tony van Oorschot

Informatiemanager

Harry Marissen

Ing. Harry Marissen AA

Harry Marissen AA is directeur van Harrier Accountancy, bestuurslid van SRA en lid van de SRA Commissie Vaktechniek.

Mark de Groot

Mark de Groot

Mark De Groot is EMEA Marketing Director bij Oracle en helpt organisaties op het vlak van Digitale Transformatie, Customer Experience Management en Dialogue Marketing. 

 

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren