Thuis in uw branche

Kennissessies Marketing

In 4 sessies naar een marketingplan op maat

Een betere dienstverlening? Ga voor een marketingplan op maat! Maak in 4 opeenvolgende sessies kennis met marketingaspecten zoals online marketing, social media en accountmanagement.

Meer informatie alleen toegankelijk voor SRA-leden.   Registreer of Log in.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 595,00
Prijs niet-leden: € 0,00
Groepsgrootte: 20
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 8
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Fiscalist vennoot/medewerker, Kantoormanager, PR/Marketing manager, Teamleider/Relatiebeheerder
Resultaat:

Tijdens vier bijeenkomsten krijgt u nieuwe inzichten, praktische tools en tips die u in uw dagelijkse praktijk kunt integreren. Samen met mede-cursisten werkt u aan een marketingplan voor uw kantoor en wordt u uitgedaagd de geleerde inzichten en theorie toe te passen in de praktijk. We maken gebruik van diverse werkvormen, variërend van presentaties, brainstormsessies en interactieve opdrachten. Naast een actieve inbreng tijdens de sessies vragen wij u om voorbereiding vooraf.

Uw Docent

Bert Duurland

Bert Duurland

Interim manager en adviseur van zakelijke dienstverleners. Zijn focus ligt op het verhogen van de effectiviteit van de sales en marketing inspanningen. Hij heeft diverse sales en marketing functies vervuld bij ING en was manager marketing & strategie bij HLB Schippers.

Alle docenten

Programma

  1. Inleiding marketing, 12 september
  2. Wat kunnen digital marketing en social media betekenen voor accountants?, 12 oktober
  3. Digital marketing en account management, 14 november
  4. Accountmanagement en implementatie, 12 december

Kennissessie 1: dinsdag 12 september 2017

Inleiding marketing

Binnen de accountancy is de relatie met en aandacht voor uw klant steeds belangrijker. Marketing is daarmee niet meer weg te denken. Wat wordt dan eigenlijk verstaan onder marketing? En hoe geeft u daar als accountant invulling aan? Wij brengen de basiselementen van marketing in beeld en leggen de relatie met de praktijk. Dit doen wij aan de hand van het marketingplan. Hierbij komen elementen als klantbehoeften, marketingstrategieën, klantsegmenten, moderne business modellen en andere onderwerpen aan bod.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u een elevator pitch van uw kantoor voor te bereiden.

Kennissessie 2: donderdag 12 oktober 2017

Wat kunnen digital marketing en social media betekenen voor accountants?

Deze sessie bestaat uit twee onderdelen. Tijdens het eerste deel kijken we in hoeverre de inzichten van de voorgaande sessie van toepassing zijn op uw kantoor. Wie zijn uw klanten en wat is uw toegevoegde waarde voor hen? Welke keuzes maakt uw kantoor en wat onderscheidt u van andere aanbieders?

In het tweede deel van deze sessie maken wij de vertaalslag naar digital marketing. De digitale wereld van vandaag confronteert de accountant steeds weer met nieuwe uitdagingen. Wij besteden aandacht aan de diverse soorten digitale marketing en staan stil bij het online informeren, creëren van betrokkenheid en binden van klanten. U krijgt concrete handvatten en voorbeelden om bij uw kantoor in de praktijk te brengen.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om uw klanten in kaart te brengen.

Kennissessie 3: dinsdag 14 november 2017

Digital marketing en accountmanagement

De sessie begint met terugkoppeling van uw ervaring naar aanleiding van de voorgaande sessie met digital marketing en social media. Wat werkt wel en wat werkt niet? Daarnaast kijken wij hoe u online marketing nog beter kunt inzetten.

Een wereld zonder bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook is voor velen onbestaanbaar. Omgekeerd is persoonlijk contact, zeker in de zakelijke dienstverlening, onmisbaar. In het vervolg van deze sessie komt accountmanagement aan bod. Accountmanagement is essentieel voor zakelijk succes. Van uw klanten moet u het immers hebben. Of het nu gaat om grote key-accounts of kleine trouwe klanten. In deze sessie komen de klantrelatie, de cross selling en de customer journey aan bod.  

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om het geleerde over online marketing en social media toe te passen binnen uw kantoor. Er zit een langere periode tussen de sessies zodat u de uitkomsten kunt meten en kunt terugkoppelen tijdens deze bijeenkomst.

Kennissessie 4: dinsdag 12 december 2017

Accountmanagement en implementatie

Tijdens deze laatste sessie gaan wij verder in op accountmanagement en het ontwikkelen van nieuwe kansen voor uw kantoor. U leert doelen stellen, strategieën bepalen en de regie houden over uw klanten.

Tevens komen elementen van voorgaande sessies, ervaringen van afgelopen periode en uitdagingen bij de implementatie aan bod. Uiteindelijk komt u tot een praktisch marketingplan voor uw kantoor waarbij u nieuwe elementen inzet om daarmee uw kantoor beter bij uw klanten te positioneren.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om binnen uw kantoor te inventariseren waar u staat en welke aspecten u verder wilt ontwikkelen om tot een praktisch en haalbaar marketingplan te komen.

 

De kennissessies vinden plaats bij SRA te Nieuwegein en duren van 15:30 uur - 19:00 uur.

Docent(en)

Bert Duurland

Bert Duurland

Interim manager en adviseur van zakelijke dienstverleners. Zijn focus ligt op het verhogen van de effectiviteit van de sales en marketing inspanningen. Hij heeft diverse sales en marketing functies vervuld bij ING en was manager marketing & strategie bij HLB Schippers.

Bram Alkema

Bram Alkema Msc

Docent Nieuwe Marketing Beeckestijn Business School. Bram helpt jonge en volwassen bedrijven opnieuw na te denken over hun plaats in de waardeketen. Hij heeft een mediabureau gehad, adviseert, doceert en schrijft over digitale marketing. Vroeger was hij meer bezig met Finance en is een tijdje Dean geweest bij een postinitiële Master in Controlling opleiding. Hij kent de wereld van financiële dienstverlening dus bovendien goed.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren