Thuis in uw branche

SRA Masterclass Strategie 2018

Omdat iedere bestuurder inspiratie zoekt!

De Strategische Masterclass biedt inspirerende bijeenkomsten met topsprekers voor bestuurders van SRA-kantoren. Kennisoverdracht, praktijkgerichtheid en veel ruimte voor onderlinge discussie zijn kernbegrippen van iedere sessie. De Masterclass wordt in beginsel aangeboden als cyclus van vier bijeenkomsten, maar er kan ook op een of meer individuele bijeenkomsten worden ingeschreven. De tariefstelling leest u op het inschrijfformulier.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 2500,00
Groepsgrootte: 25
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 16

Uw voorzitter

MennoKooreman

Menno Kooreman

Menno Kooreman is Manager Automatisering bij SRA.

Alle docenten

Inhoud

De SRA Masterclass Strategie bestaat uit een cyclus van 4 bijeenkomsten waarin actuele onderwerpen aan de orde worden gesteld. In 2018 betreft het de volgende thema’s:  

  • Moreel leiderschap in vitale netwerken
  • Klantbeleving met behulp van digitale technologie
  • Duurzame inzetbaarheid van medewerkers
  • Data in perspectief 

De onderwerpen worden vanuit een strategische invalshoek behandeld, met veel tijd en aandacht voor de vertaling naar de besturing van een kantoorpraktijk.

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Donderdag 26 april 2018 van 13:00 tot 18:30 uur
Dinsdag 19 juni 2018 van 13:00 tot 18:30 uur
Donderdag 20 september 2018 van 13:00 tot 18:30 uur
Donderdag 22 november 2018 van 13:00 tot 18:30 uur


Iedere masterclass begint om 13:30 uur (inloop met lunch vanaf 13:00 uur) en eindigt om 18:30 uur.
Aansluitend worden deelnemers en master(s) uitgenodigd voor een diner.
Beschikbaar
Locatie: De Kloosterhoeve in Harmelen / routebeschrijving
Cursuscode: AIKR15081

Programma

Dinsdag 19 juni 2018

Klantbeleving met behulp van digitale technologie

Als je in het huidige tijdsgewricht twee dominante business trends zou moeten benoemen, kom je naar alle waarschijnlijkheid al snel uit op de sterk toegenomen focus op klantbeleving en op digitale transformatie. Het is zeer logisch om dan ook serieus na te denken over de wijze waarop deze twee trends elkaar zouden kunnen versterken. Anders gezegd: hoe kan digitale technologie een bijdrage leveren aan optimalisering van de customer journey? Dit reikt veel verder dan het sec implementeren van een klantenportaal. Mark de Groot gaat tijdens deze masterclass in op de noodzaak om digitaal te transformeren en behandelt aan de hand van een praktijkcasus een methodologie om deze transitie succesvol te doorlopen. Het komt er hierbij vooral op aan om als organisatie een intrinsiek vermogen tot veranderen te ontwikkelen, omdat de dynamiek van onze tijd dat nu eenmaal vereist.

Master: Mark de Groot, EMEA Marketing Director bij Oracle

Mark De Groot helpt organisaties op het vlak van Digitale Transformatie, Customer Experience Management en Dialogue Marketing. Hij is in staat deze uitdagingen terug te brengen tot concrete stappen om vandaag nog te beginnen met de transformatie. Hij verbindt begrippen als Artificial Intelligence, Big Data, CX, Internet of Things en Mobile en helpt organisaties te innoveren en te transformeren vanuit het perspectief van de klant. Naast EMEA Marketing Director bij Oracle is Mark ook gastdocent op de Nyenrode Business Universiteit.

Donderdag 20 september 2018

Duurzame inzetbaarheid van medewerkers - Van lifetime employment naar lifetime employability

De toenemende aandacht voor duurzame inzetbaarheid van medewerkers vindt zijn oorsprong in drie maatschappelijke trends: hogere pensioenleeftijd, technologische ontwikkelingen en flexibilisering van de arbeidsmarkt. En in deze tijd van hoogconjunctuur komt daar nog het aspect van een extreem krappe arbeidsmarkt bij. Het belang om hier als werkgever mee om te gaan is dus groot, zowel financieel als strategisch.

De vraag hoe je je medewerkers kunt versterken in een zeer dynamische omgeving is een van de vraagstukken die tijdens de masterclass van Aukje Nauta aan de orde komt.

Master: Aukje Nauta, Partner bij Factor Vijf en bijzonder hoogleraar ‘Employability in werkrelaties’ aan de Universiteit Leiden

Aukje Nauta promoveerde in de organisatiepsychologie aan de Universiteit van Groningen in 1996.  Ze werkte als post-doc en universitair docent aan de Faculteit van Management en Organisatie van de Universiteit van Groningen van 1997-2002. Ze was senioronderzoeker en consultant bij TNO van 2002-2007. Van 2011 tot en met 2015 was zij bijzonder hoogleraar voor de Nederlandse Stichting voor Psychotechniek NSvP-leerstoel aan de Universiteit van Amsterdam.

Van 2012-2016 was Nauta kroonlid van de Sociaal Economische Raad (SER). Sinds 2010 ondersteunt ze als partner en adviseur van 'Factor Vijf Organisatieontwikkeling' organisaties met actieonderzoek en advies over werkrelaties, inzetbaarheid en conflictmanagement.

Nauta publiceerde over verschillende onderwerpen in HRM en organisatiepsychologie, zoals prosociaal gedrag, conflict, onderhandelen en mediation in organisaties, sociale vergelijking, teamwork en duurzame inzetbaarheid.

Donderdag 22 november 2018

Data in perspectief - Strategische boost voor klant en kantoor

Het besef dat datagedrevenheid zich steeds meer ontwikkelt van technologie naar strategie dringt tot steeds meer organisaties door, zeker ook bij accountantskantoren.

Wilco Schellevis, directeur van Refine-IT, neemt u mee in de indrukwekkende ontwikkelingen die momenteel in duizelingwekkend tempo plaatsvinden. Hierna gaat hij uitgebreid in op zowel het externe (klant) als interne (kantoor) perspectief van werken met data. Hierbij put hij uit zijn ruime praktijkervaring bij een MKB-accountantskantoor.

Als u weer scherp wilt krijgen wat de rol en betekenis is van data op het gebied van o.m. advisory en procesoptimalisatie, mag u deze Masterclass niet missen!

Master: Wilco Schellevis, directeur Refine-IT

Wilco is directeur van Refine-IT. Deze organisatie helpt bedrijven meer te halen uit de data waarover zij kunnen beschikken, teneinde verbanden en trends beter te begrijpen. Als partner van SRA-kantoor Visser & Visser kent hij de accountantspraktijk van binnenuit en weet hij als geen ander met welke digitale uitdagingen kantoren te maken hebben.

 

Iedere masterclass begint om 13:30 uur (inloop met lunch vanaf 13:00 uur) en eindigt om 18:30 uur. Aansluitend worden deelnemers en master(s) uitgenodigd voor een diner. De locaties worden nog bekend gemaakt.

 

Docent(en)

André Wierdsma

Prof. dr. André Wierdsma

Prof. dr. André Wierdsma is emeritus hoogleraar Organiseren en Co-creëren aan de Nyenrode Business University.

Mark de Groot

Mark de Groot

Mark De Groot is EMEA Marketing Director bij Oracle en helpt organisaties op het vlak van Digitale Transformatie, Customer Experience Management en Dialogue Marketing. 

 

Aukje Nauta

Aukje Nauta

Aukje Nauta ondersteunt als partner en adviseur van 'Factor Vijf Organisatieontwikkeling' organisaties met actieonderzoek en advies over werkrelaties, inzetbaarheid en conflictmanagement.

Wilco Schellevis

Drs. Wilco Schellevis

Drs. Wilco Schellevis is directeur bij Refine-IT en partner bij Visser & Visser.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren