Thuis in uw branche

Promotieonderzoek naar wensen mkb-ondernemer

Uniek wetenschappelijk onderzoek onder cliënten van SRA-kantoren

U wilt uw cliënten optimaal adviseren bij ondernemersvraagstukken. Maar wat de cliënt van u verwacht, is nog nooit onderzocht. Daarom heeft SRA met de Universiteit Leiden de handen ineengeslagen middels een uitgebreid en uniek wetenschappelijk onderzoek onder cliënten van SRA-kantoren. Daarbij zijn vragen beantwoord als 'wat vindt een ondernemer belangrijk bij de keuze voor een accountant?'. Zo zijn de toekomstige wensen en behoeften van de mkb-ondernemers in kaart gebracht.

Klantonderzoek SRA en Universiteit Leiden

De accountant vindt zichzelf 'proactief en persoonlijk', maar de ondernemer ervaart dat in de praktijk nog veel te weinig. De klant vraagt om een lagere prijs, maar wat hij écht wil is persoonlijke aandacht en gericht advies. Bijvoorbeeld over de branche waarin hij/zij actief is. Dat is een van de conclusies uit het klantonderzoek met de Universiteit van Leiden. Dankzij een respons van ruim 1.000 ondernemers, hebben we nu voor het eerst inzicht in wat de ondernemer écht belangrijk vindt als het gaat om de dienstverlening van de accountant. Een uniek onderzoek, dat centraal staat in de SRA-ambitie om dichterbij de klant te staan.

Resultaten

De resultaten van het onderzoek zijn bekend. Het complete rapport kunt onderaan deze pagina - na inlog - downloaden. De overige resultaten kunt u hieronder downloaden.

SRA-leden kunnen het complete rapport onderaan deze pagina - na inlog - downloaden.

Verdere tijdspad onderzoek

  • Verwerking empirische data in proefschrift van de Ven 'Selection and Evaluation of professional Services' onder toezicht van promotoren prof. Dr. J.A.A. Adriaanse en prof.dr.em. J.G. Kuijl RA, verwachte oplevering begin 2014.

Contact

   
Judith van der Hulst
Sr. Communicatie adviseur
E jvanderhulst@sra.nl
T 030 656 60 60
 

Wilma Hosang
Senior Strategie- & Communicatie adviseur
E whosang@sra.nl
T 030 656 60 60

Meer informatie alleen toegankelijk voor SRA-leden.   Registreer of Log in.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren