SRA Thuis in uw branche

Strategiedag voor uw kantoor

Een praktisch actieplan op maat voor uw kantoor

Hoe verbeter ik mijn marktpositie? Wat is onze gezamenlijke visie voor de komende jaren? Welke kant ga ik op met mijn auditpraktijk? Hoe krijg ik de juiste medewerkers op de juiste plek? Houden deze vragen u bezig? Dan biedt een strategiedag uitkomst voor u en uw medevennoten.

Omschrijving

Strategiedag modelWilt u eens rustig nadenken over waar u staat en waar u als vennotenteam naar toe wilt?


Tijdens de strategiesessie stellen we uw speerpunt vast, bepalen prioritieten en verdelen de taken. We bespreken de markt, de organisatie en samenwerking. Na afloop maken we een concreet actieplan voor u.


Een strategiesessie is altijd maatwerk. Uitgangspunt is een volledige dag, maar een korte inspiratiesessie of meerdaagse sessie is ook mogelijk.

Prijs SRA-leden : € 650 per dagdeel
Kosteloze intake?

Aanpak

De Strategiedag houdt niet alleen de dag zelf in, maar omvat een totaal aanpak:

  • U doet een aanvraag per e-mail of telefonisch: 030 656 60 60.
  • Een van onze strategieadviseurs neemt contact met u op.
  • Er vindt een telefonische intake of persoonlijk gesprek plaats. Zijn er op dat moment al dringende vragen? Zaken die spelen?
  • We stemmen met u af welke aanpak het beste bij u past. De drie mogelijkheden:
  1. Inspiratiesessie
    We bekijken in vogelvlucht wat er speelt in uw kantoor, sparren met u over mogelijke oplossingen en brengen in kaart hoe andere kantoren hiermee omgaan. (1/2 dag)
  2. Strategiedag
    We stellen uw speerpunten vast, bepalen prioriteiten en verdelen de taken. We bespreken de markt, de organisatie en samenwerking. SRA maakt een concreet actieplan voor u. (1 dag)   
  3. Meerdaagse strategiesessie
    We brengen speerpunten in kaart, stellen prioriteiten vast, vertalen deze tot een concreet actieplan en maken een start met uitwerken van de acties. Ook uw SRA-benchmark en input van medewerkers kunnen in het programma verwerkt worden. (2-3 dagen)

Wilma Hosang

  • De sessie vindt bij voorkeur plaats buiten het kantoor.
  • Na afloop van de dag is er een korte evaluatie en wordt de afspraak gemaakt voor het bespreken van het actieplan.
  • Na 2 werkdagen wordt telefonisch naar de eerste ervaringen gevraagd. Hoe kijkt u terug op de dag?
  • Na 2 weken bespreken we op uw kantoor het actieplan.
  • Indien gewenst vindt het eerste jaar per kwartaal een telefonische vergadering plaats met de strategieadviseur over de vorderingen binnen het kantoor.

Uw investering

De investering bedraagt € 650 euro per dagdeel (intake, twee begeleiders en een concreet actieplan na afloop). Eventuele extra uren belasten we door à € 125 per uur. Wij overleggen dit altijd vooraf met u.

Kosteloze kennismaking?

Wij maken graag vrijblijvend kennis met u om te kijken of de SRA-Strategiesessie past bij uw kantoor. Bel of mail Judith van der Hulst of Wilma Hosang, 030 656 60 60, jvanderhulst@sra.nl of whosang@sra.nl.

 

Dagindeling

Tijdens de strategiedag nemen we uw kantoor mee langs een aantal belangrijke ontwikkelingen en cruciale vragen die bepalend zijn voor de koers van het kantoor in de nabije toekomst. Vragen waar misschien niet altijd direct een antwoord op komt, maar waar men in elk geval goed over na moet denken.

Dit doen we aan de hand van drie hoofdthema's Markt, Organisatie en Samenwerking.

Markt

  • Waar staan wij in de markt?
  • Wat is ons onderscheidend vermogen en hoe uiten we dit?
  • Hoe haal ik meer omzet uit bestaande klanten en hoe binden we nieuwe klanten?
  • Wat te doen met de controlepraktijk? (indien van toepassing)

Organisatie

  • Hoe krijg ik de juiste mensen op de juiste plek?
  • Hoe worden mijn medewerkers nóg klantgerichter?
  • Wat is onze grootste uitdaging op ICT-vlak?

Samenwerking 

  • Hoe gaan we een samenwerking aan met onze klanten en ons netwerk?

Resultaat

De gezamenlijk gestelde doelen zijn in een concreet actieplan gegoten, met een duidelijk stappenplan voor de toekomst.

Hoe?

De SRA-Strategiesessie is altijd maatwerk. Een volledige dag, korte inspiratiesessies of meerdaagse sessies zijn mogelijk, afhankelijk van de behoefte van uw kantoor. Als de wens bestaat om uw medewerkers bij het proces te betrekken, dan kan dat.

Strategiedag

Dagindeling

Hieronder vindt u een indeling van een dag. Uiteraard kan de dag en/of dagen, afhankelijk van de kantoorsituatie, anders worden ingedeeld. De uiteindelijke opzet komt tijdens de intakegesprek samen met het kantoor tot stand.

Aftrap | opening (SRA)

  • Waarom zitten we hier? 
  • Wat gaan we doen?
  • Wat willen we bereiken (uw verwachtingen)?

Marktontwikkelingen | Trends

Basistrends, wat is er aan de hand:

  • in de wereld
  • specifiek in de markt

Formuleren doelen

Wat wilt u met uw kantoor bereiken in het licht van de:

  • markt?
  • organisatie? 
  • samenwerking?

Prioriteiten toekennen

  • Wat gaan we wel en wat gaan we niet meer doen?
  • Aanzet actieplan
  • Wat zijn nu de belangrijkste punten waar u met uw kantoor aan wilt gaan werken?
  • Hoe gaan we hier invulling en prioriteit aan geven?

Afronding

  • Evaluatie

Trainers

Judith van der Hulst

Judith van der HulstBedrijfseconoom en senior communicatie- en strategieadviseur: ''We houden van doorpakken en piketpalen slaan. Precies wat kantoren ook moeten doen. Daarbij moeten keuzes gemaakt worden, daar geloven we heilig in. Zonder keuzes, geen goed businessmodel. We zorgen ervoor dat als u meedoet aan de strategiesessie, u aan het eind van de dag de ingrediënten heeft voor succesvolle nieuwe smaken.'' 

 

Wilma Hosang

Wilma HosangOnderwijskundige en senior communicatie- en strategieadviseur: ''Wat deze sessies onderscheidend maakt is dat wij in korte tijd lijnen met u uitzetten voor de toekomst. Heel praktisch en direct toepasbaar. Onze ruime kennis en ervaring met mkb-kantoren en creatieve inslag maken dat wij u inspireren zodat u uw kantoor intern en extern nog beter op de kaart kan zetten. Maar wel op een manier die bij uw kantoor past!''

Ervaringen

VWGNijhof, Peter van Bussel

''Wij weten als partner wel wat we willen, maar waar ga je beginnen? SRA heeft ons geholpen met het stellen van prioriteiten. Hoewel ze de ervaring opgedaan bij andere kantoren meenemen, kauwen ze niets voor dus de verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij jezelf.''


Visser en Konings, Francois Vissers

''Het is prettig om alles te kunnen bespreken, want SRA weet en begrijpt wat ons als kantoor bezighoudt.''


LKG Accountants, Rolf Verschure

''Een gestructureerd gesprek met alle vennoten in een informele setting kan wonderen doen. Het resultaat: een helder en concreet actieplan.''


OOvB adviseurs en accountants, Rob Siroen

''SRA legde de vinger op de zere plek. Dat hielp bij de bewustwording.''


Meer ervaringen

Lees meer ervaringen met de Strategiedag in het ledenmagazine de SRAadviseur. Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Strategiedag SRAadviseur

Vragen over dit product?

Judith van der Hulst en Wilma Hosang

Judith van der Hulst en Wilma Hosang

Senior Communicatie- en Strategieadviseurs

T 030 656 60 60
E marketing@sra.nl

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren