Als financial wilt u de sparringpartner zijn van uw klant. Een betere vertrouwensrelatie leidt automatisch tot meer omzet, zeker in het mkb! Hoe wordt u deze Trusted Business Advisor?
Tijdens deze tweedaagse cursus werken we aan een (pro)actieve klantbenadering. Met praktische vaardigheden leert u zich gecontroleerd te verdiepen in de uitdagingen van de klant. Hoe goed kent u de business waarin uw klant opereert? Bent u op de hoogte van de ambities en pijnpunten van uw klant? En hoe neemt u de klant mee als vertrouwd adviseur?
Als financial wilt u het liefst op strategisch niveau meepraten met uw klanten, waardoor u meer grip hebt op het besluitvormingsproces van de klant. Tijdens de cursus diepen wij de hoogste status van vertrouwen uit; smart trust. Deze vorm is gebaseerd op argumenten en overtuigend bewijs. Een mogelijkheid om de echte Trusted Business Advisor te worden.
- Denken vanuit de business van de klant
- Klantanalyse maken met de MAP (Markt, Ambitie, Pijnpunten)
- Gedifferentieerd verkopen bij mkb-klanten
- Urgentie creëren en klant overtuigen van uw voorstel
- Belemmerende gedachten ombuigen naar helpende gedachten
- Omgaan met tegenwerpingen en ongevraagd advies geven