Thuis in uw branche

Maak kwaliteit zichtbaar!

Onderscheid jezelf

  • Publicatiedatum: 19-4-2019

SRA-kantoren zijn om diverse redenen SRA-lid. Een van de veelgehoorde argumenten voor dat lidmaatschap draait om de factor 'kwaliteit' en omdat de buitenwereld ervaart dat SRA gelijk staat aan kwaliteit. Waarom laten kantoren die link met kwaliteit zelf zo weinig zien (de enkele uitzonderingen daargelaten)?

GrafiekGoogle eens met de woorden 'kwaliteit en accountant' of 'kwaliteit en accountantskantoor'. Of scan uw eigen website eens op het woord 'kwaliteit'. Wat is het resultaat?

Gezien de politieke discussies en het vergrootglas op onze sector, is het van belang dat elk SRA-kantoor zelf meer vertelt wat het allemaal doet in het kader van kwaliteit. Kwaliteit zichtbaar maken dus. Maar niet alleen daarom zou uw kantoor zich meer moeten profileren als 'kwaliteitskantoor'. Een markt waarin zowel de Big 4 als administratiekantoren zich steeds meer laten gelden, vraagt om een andere communicatiestrategie. Een strategie waarbij uw kantoor het unieke, onderscheidende vermogen meer laat gelden.

Laten zien wie je bent

Hoe doet u dat? U kunt beginnen door te laten zien wie u bent. Dat start met het kwaliteitsbeleid van uw organisatie. Dit kwaliteitsbeleid, vastgelegd en vastgesteld door het bestuur of de leiding van uw organisatie, is gebaseerd op een op kwaliteit gerichte missie en visie. Bedrijven met een duidelijke visie en missie presteren beter dan organisaties die dat niet hebben. Dit aspect is al vaak onderzocht. Een goede visie en missie geven de organisatie richting, het brengt focus aan en bindt medewerkers en klanten. Het zorgt voor inspiratie, enthousiasme en doelgerichtheid. Visie en missie vormen het kloppend hart van iedere (succesvolle) organisatie.

Lees verder in de SRAadviseur

SRAadviseur april 2019

Benieuwd naar andere artikelen uit de SRAadviseur?

Lees hier de gehele SRAadviseur