Thuis in uw branche

Tips registreren en inloggen

We zetten de meest gestelde vragen over registreren en inloggen op SRA.nl voor u op een rij.

Registreren

Wie kan zich registreren?

Registreren is alleen mogelijk voor medewerkers werkzaam bij een kantoor dat is aangesloten bij SRA.

Wanneer ontvang ik mijn inloggegevens?

Nadat u zich heeft geregistreerd, worden uw gegevens gecontroleerd door een medewerker van Relatiebeheer. Dit gebeurt op werkdagen tijdens kantooruren. We streven ernaar om uw inloggegevens binnen 24 uur te verstrekken.

Waarom heb ik nog geen inloggegevens ontvangen?

Nadat u zich heeft geregistreerd, worden uw gegevens gecontroleerd door een medewerker van Relatiebeheer. Dit gebeurt op werkdagen tijdens kantooruren. We streven ernaar om uw inloggegevens binnen 24 uur te verstrekken.

Hulp nodig?

Ervaart u problemen bij het registreren of inloggen? Neem dan per e-mail contact met ons op: registreren@sra.nl

Einde registratie

Wanneer u zelf de registratie wilt beëindigen, kunt u een e-mail sturen naar relatiebeheer@sra.nl

Uw registratie wordt door SRA beëindigd als u niet meer werkzaam bent bij een kantoor dat is aangesloten bij SRA.

Ik ga werken bij een ander SRA-kantoor

Uw registratie wordt door SRA beëindigd en u dient zich weer opnieuw te registeren met de nieuwe gegevens van het SRA-kantoor. Klik daarvoor rechts bovenin van het scherm op de link 'Registreren'.

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Als u uw e-mailadres wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met SRA-Relatiebeheer. Stuur een e-mail naar relatiebeheer@sra.nl met uw oude en nieuwe e-mailadres.

Inloggen

Eerste keer inloggen

De eerste keer dat u inlogt op SRA.nl, is het verplicht om het wachtwoord te wijzigen dat u van ons heeft ontvangen. Volg daarvoor de volgende stappen:

  • Vul uw gebruikersnaam in
  • Vul het wachtwoord in dat u van ons heeft ontvangen
  • Voer uw nieuwe (zelfbedachte) wachtwoord in
  • Voer ter controle nogmaals uw nieuwe (zelfbedachte) wachtwoord in
  • Als het controleveld niet overeenkomt, verschijnt de melding: 'De wachtwoorden komen niet overeen. Probeer het opnieuw'
  • Als de verificatie succesvol is afgerond, verschijnt de melding: 'Uw wachtwoord is gewijzigd'

Wachtwoord wijzigen

Om uw wachtwoord te wijzigen, moet u eerst inloggen. Daarna kunt u rechts bovenin van het scherm klikken op de link 'Wachtwoord wijzigen'.

Wachtwoord vergeten

Volg de volgende stappen om een nieuw wachtwoord te ontvangen:

  • Klik op 'Inloggen' rechts bovenin van het scherm
  • Klik in het inlogscherm op de link 'Wachtwoord vergeten'
  • Vul uw e-mailadres in en klik op 'Verzenden'
  • Het e-mailadres wordt geverifieerd
  • Als niet het juiste e-mailadres is ingevuld, verschijnt de melding: 'Het opgegeven e-mailadres is niet bekend. Probeer het opnieuw'
  • Als de verificatie succesvol is afgerond, wordt het nieuwe, eenmalige wachtwoord verstuurd naar het e-mailadres. In deze e-mail staat een link
  • Klik op de link in de e-mail. Vervolgens gaat u naar het inlogscherm. U bent verplicht om het eenmalige wachtwoord direct te wijzigen

Wachtwoord onthouden

Klik op 'Inloggen' rechts bovenin van het scherm. Vink vervolgens 'Onthoud wachtwoord' aan en klik op 'Inloggen'. U hoeft dan bij een volgend bezoek aan SRA.nl niet meer in te loggen. 

Let op! Er zijn een aantal browser instellingen waaraan voldaan moet worden zodat uw inloggegevens onthouden kunnen worden:

  1. Cookies toestaan 
  2. Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten is niet aangevinkt
  3. Automatisch aanvullen is ingeschakeld

Uitloggen

U kunt uitloggen door rechts bovenin van het scherm te klikken op 'Uitloggen'.

Contact

Heeft u een andere vraag over registreren of inloggen op SRA.nl? Neem dan contact op met SRA-Relatiebeheer via:

T 030 656 60 60
E relatiebeheer@sra.nl