SRA BIZ logo
...voor het ondernemende accountantskantoor.
 
Nieuw

Gebruik van BiZ met URA Rating Factory

BiZ wordt vooral als adviestool neergezet en gebruikt. En dat is het natuurlijk ook, een tool die uitstekend te gebruiken is bij een groot deel van uw klanten om te laten zien hoe zij presteren ten opzichte van andere bedrijven in hun branche.

Echter BiZ kan veel breder ingezet worden.

Een van die mogelijkheden is het gebruiken voor acquisitie. We horen van SRA leden dat ze de tool steeds meer inzetten voor de acquisitie van nieuwe klanten, en daarmee ook nieuwe klanten binnenhalen.

Als u een abonnement heeft voor BiZ ontvangt u naast de koppeling met uw jaarrekeningpakket een inlog voor de Uraratingfactory. Op www.uraratingfactory.com kunt u dan webbased gebruik maken van BiZ. U kunt bij een potentiele klant direct enkele balansposten handmatig invullen, de branche selecteren en dan een benchmarkrapport opvragen. Zo kunt u gemakkelijk laten zien dat u dit voor de onderneming van de potentiele klant kunt opstellen. De praktijk heeft geleerd dat zij het interessant vinden.

lees meer > sluit

SRA-BiZ ook in de werkprogramma's

Wist u dat er 200 SRA-kantoren aangesloten zijn bij SRA-BiZ? Deze kantoren gebruiken benchmarkgegevens overwegend in adviestrajecten. Uit gesprekken met deze kantoren blijkt dat SRA-BiZ ook in toenemende mate bij samenstellings-, beoordelings- en/of controleopdrachten wordt gebruikt.

Daarnaast heeft SRA de doelstelling om alle aangesloten kantoren de voordelen van SRA-BiZ te laten ervaren. Door SRA-BiZ in de SRA-Werkprogramma’s op te nemen, verbreden we de toepassingsmogelijkheden. Natuurlijk hopen we dat hierdoor nog meer kantoren ermee gaan werken met BiZ en zo helpen om de benchmarkdatabase te vullen. SRA-BiZ wordt dan van nog grotere waarde.

Het artikel bevat een praktijkcase over onder andere een gespecialiseerd loodgietersbedrijf opgesteld door de heer L. Geerlings RA en de heer K. Geraedts AA.

Koen-Geraedts-Leon-Geerlings-home

Download artikel

Koen-Geraedts-Leon-Geerlings-home lees meer > sluit

Contact

Heeft u vragen over de implementatie van BiZ binnen uw kantoor? Neem dan contact met mij op.

Amida Elmoudni linkedin
T 030 656 60 60
E biz@sra.nl
Amida Elmoudni sluit

Praktijkhandreiking BiZ: strategische aspecten

Dit document geeft op strategisch niveau praktische tips om BiZ optimaal in te zetten in uw organisatie.

Strategische aspecten die in deze handreiking aan de orde komen zijn:

  • Met welk doel gaat u BiZ gebruiken?
  • BiZ in het adviesdomein
  • BiZ in het samenstel- beoordelings- en controledomein
  • Verdienmodel BiZ
  • Profielbeschrijving projectleider

Download de praktijkhandreiking BiZ: strategische aspecten (pdf).

lees meer > sluit

Handreiking: Aan de slag met BiZ

Dit document is bedoeld als leidraad voor de projectleider én voor de eindbeslissers binnen een kantoor en geeft u praktische tips voor het implementeren van Branche in Zicht in uw organisatie.

Iconen-overzichtWe gaan onder meer in op:

  • Hoe stel ik een plan van aanpak op voor BiZ?
  • Hoe ga ik om met bezwaren?
  • Instructie voor de systeembeheerder
  • Hoe zet ik BiZ in als marketingtool?

Download de handreiking >>

lees meer > sluit

SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren

De SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren is ontwikkeld voor SRA-kantoren om in de praktijk hun klant- en branchegerichte advieskracht te vergroten, gebruikmakend van Branche in Zicht-instrumenten. Nu ook modulair te volgen!

Aan de hand van concrete klantcases doorlopen de deelnemers de diverse fases van een klantgericht adviestraject (de klantreis). De opleiding sluit af met een gezamenlijke evaluatie van de klantcases, inclusief een vertaling hoe de goede praktijkervaringen met de cases te borgen in de werkprocessen van het kantoor.

De SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren kan zowel geheel als modulair worden gevolgd.

SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren

Leerdoelen modules

Module 1   U leert hoe u de situatie en behoeften van uw klant in kaart kan brengen met behulp van een BiZ-benchmarkrapport van uw klant en het vraag- en aanbodkruis. 
Module 2  U krijgt inzicht in de opzet van de opleiding en leert om de deelnemers passend te coachen in hun ontwikkeling naar klantgerichter adviseren. 
Module 3  U leert een verkennend gesprek met uw klant voor te bereiden waarin u een goed beeld krijgt van de situatie, (toekomst)plannen en behoeften van uw klant. 
Module 4 U leert om alle klantinformatie te verwerken in een maatwerk advies en deze vervolgens te bespreken in een klantgericht adviesgesprek.
Module 5 U leert een goede maatwerk offerte op te stellen, deze met uw klant te bespreken en akkoord te krijgen.
Module 6 U leert om de leer- en succespunten uit uw klantcase te presenteren en deze te borgen in de werkprocessen van uw kantoor. 

Drie pijlers

De SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren is ontwikkeld rondom de 3 pijlers 'kennis', 'vaardigheden' en 'trots'. Kennis en vaardigheden om klanten zowel qua vorm als inhoudelijk als met trots goed te kunnen adviseren. Drie essentiële componenten in de ontwikkeling tot volwaardig BiZ-adviseur.

Deelnemers aan de SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren leren om hun klanten gedurende het gehele adviestraject goed te begeleiden. Van het goed en gedegen voorbereiden van klantgesprekken, via het ondersteunen bij het maken van beslissingen tot en met het begeleiden naar de gewenste situatie.

Voor wie?

De medewerkers van uw kantoor die klanten adviseren:

  • Accountant medewerker
  • Teamleider/Relatiebeheerder/Accountmanager
  • Directie/Vennoten

Inhoud praktijkopleiding

  • Gerichte training voor klantadviseurs
  • Coaching van leidinggevenden
  • Van vrijblijvend advies naar intensievere begeleiding van klanten en meer adviesomzet
  • Training aan de hand van 3 pijlers: kennis, vaardigheden en trots
  • Praktijkcases ontwikkelen tot succescases: voorbereiding van adviestrajecten voor uw klanten 

Praktische informatie

Vorm en periode:   Incompany. 5 workshops van een dagdeel, in een periode van 3 maanden.
Aparte coachingsworkshop voor Directie/Vennoten.
Groepsgrootte:   Maximaal 8 deelnemers
Kosten:   Gehele opleiding: € 7.999
    Losse module: € 2.000
PE-punten:   15-18 AA/RA/RC/RB Algemeen

Docent

  • Eelco Cremer, trainer/partner bij Sharewater gespecialiseerd in gedrag van professionals of
  • Drs. Karl van Uden MScBA, trainer/partner bij Sharewater gespecialiseerd in gedrag van professionals

Intakegesprek

Om de SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren goed te laten aansluiten bij de kennis en ervaring van de deelnemers en de werkwijze van uw kantoor, vindt voor de start van de praktijkopleiding een intakegesprek plaats tussen de directie van uw kantoor, de trainer en SRA.

Aanmelden

Wilt u uw kantoor aanmelden voor de SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren of meer informatie? Dat kan per e-mail: aelmoudni@sra.nl of telefonisch op 030 656 60 60.

Contact

Neem voor meer informatie, vragen en/of opmerkingen over de SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren contact op met Amida Elmoudni:

Amida-Elmoudni

Amida Elmoudni
Productmanager
E aelmoudni@sra.nl
T 030 656 60 60

SRA-BiZ Praktijkopleiding Adviseren lees meer > sluit

Checklist implementatie BiZ

Een nieuwe manier van adviseren is een grote verandering. De implementatiemanager BiZ van SRA kan hier op diverse manieren bij helpen. Tijdens een persoonlijk worden de wensen van uw organisatie in kaart gebracht en wordt een plan op maat gemaakt. De checklist op deze pagina kan u ook verder helpen.

Download

Checklist Implementatie lees meer > sluit

Bevindingen bijeenkomst BiZ-projectleiders

Onlangs organiseerde SRA een bijeenkomst met 12 projectleiders van BiZ. Doel van deze bijeenkomst was om te sparren hoe BiZ optimaal geïmplementeerd kan worden binnen het kantoor.

Alles wat je aandacht geeft groeit

En dat is misschien wel de belangrijkste conclusie die de deelnemers mee terug nemen naar het kantoor. Vooral kantoren die al wat langer met BiZ werken geven aan dat goed nagedacht moet worden over hoe BiZ ingezet wordt. Belangrijke vragen hierbij zijn:

  • Welke collega's gebruiken BiZ?
  • Voor welke klanten wordt BiZ ingezet?
  • Voor welke doeleinden wordt BiZ ingezet?
  • Wat willen we  met BiZ bereiken? Hogere klanttevredenheid, meer (advies)omzet etc.
  • Hoe gaan we om met tegenwerpingen?
  • Hoe zorgen we dat BiZ een vast onderdeel van het werkproces wordt?

Tip van BiZ-kantoor Conquis

''Een BiZ-rapport uitdraaien kost minder dan een minuut. Wij hebben het onderdeel gemaakt van ons werkproces en verrassen zo onze klanten''

Henk van de Ruitenbeek 

Henk van de Ruitenbeek, aanwezige projectleider van Conquis Accountants en Adviseurs

BiZ inzetten voor diverse doeleinden

Naast strategische advisering wordt BiZ ook succesvol ingezet voor:

  • Cijferbeoordeling
  • Financieringstrajecten
  • Overnametrajecten
  • Startersbegeleiding
  • Acquisitie van nieuwe klanten

Contact

Heeft uw kantoor behoefte aan ondersteuning bij de implementatie van BiZ? Wij helpen u graag verder met op maat advies en begeleiding.

Amida Elmoudni

Amida Elmoudni linkedin

T
030 656 60 60 
E biz@sra.nl

Henk van de Ruitenbeek lees meer > sluit

Enthousiast

Lees wat anderen zeiden over vooruitkijken met BiZ en het SRA-Sectorrapport 'Branches in Zicht'.
Geurt Brouwer

“De klant wil een adviseur die met hem meekijkt over de punt van het schip. Liggen daar ook ijsbergen? De accountant die dat kan, heeft de toekomst.”

- Geurt Brouwer  linkedin
Branche-expert automotive

Wim van Sambeek TijssenCS

“Cliënten zijn zonder uitzondering enthousiast over het rapport en de informatie die hier uit te halen valt. Ze zijn altijd al benieuwd geweest naar hoe hun collega’s er voor staan”.

- Wim van Sambeek  linkedin
Tijssen CS

lees meer > sluit