Thuis in uw branche

BiZ: Advisering

Maar liefst 89% van het mkb ziet de accountant als belangrijkste partner voor strategisch advies. Dankzij het BiZ-platform heeft u de data en kennis in huis en maakt u uw positie als persoonlijk adviseur waar. U onderscheidt zich in de markt van andere financiële aanbieders en vergroot uw toegevoegde waarde als adviseur.  Een benchmark- of brancherapport leidt altijd tot een goed gesprek!

"BiZ is een handige tool om bij huidige klanten te adviseren in hun dagelijks werkzaamheden en verbeterpunten te signaleren en aan te geven. Ook bij potentiële relaties is het nuttig"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek

Video

Bert Duurland en Mark de Lat: Van cijfers naar klantsucces.

Persoonlijk advies in de branche van uw klant

Ken uw klant! Een belangrijke kernwaarde bij het geven van strategisch advies. De BiZ-benchmark levert objectieve data en factsheets in 600 branches en gedetailleerde branchekennis in acht speerpuntbranches: automotive, bouw, detailhandel, horeca, industrie, medische zorg, specialistische zakelijke diensten en transport. Wilt u uw branchekennis verder verdiepen, neem dan deel aan een van de Branche-expertgroepen.

Fijnmazig

De massa van de BiZ-benchmarkdatabase neemt elk jaar verder toe tot bijna 50.000 jaarrekeningen per jaar. Hierdoor worden de vergelijkingen steeds fijnmaziger: op sbi-niveau, rechtsvorm en/of regio. In totaal zitten 210.000 jaarrekeningen in de benchmark, waarmee u ook over meerdere jaren vergelijkingen kunt maken. Voor uw klant is het extra interessant om te zien hoe hij/zij over de jaren heen heeft gepresteerd ten opzichte van de branchegenoten.

Uw klant 'in control'

Dankzij de objectieve vergelijking met de branche helpt u de ondernemer om nog beter 'in control' te zijn: op welke onderdelen is bijsturing wenselijk dan wel noodzakelijk? U krijgt al snel een inhoudelijk gesprek over kansen, bedreigingen en de strategische koers van de onderneming. Wil de ondernemer groeien, staken, verkopen, of andere markten verkennen? Deze en andere keuzes, alsmede de ontwikkelingen in de branche, bepalen hoe u de cijfers moet interpreteren en wat nodig is om in control te zijn en te blijven.

"Klanten zijn nieuwsgierig naar hun performance in verhouding tot branchegenoten"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek

Verras uw klant

Om duurzame, succesvolle klantrelaties te bereiken, is het nodig de verwachtingen van klanten niet alleen waar te maken maar ook te overtreffen. Met een BiZ-benchmarkrapport doet u dat gegarandeerd, want geen enkele andere partij in Nederland heeft deze hoeveelheid data en kennis in huis. Maak daar gebruik van.

"71,4% van de BiZ-gebruikers is tevreden tot zeer tevreden over de mate waarin SRA-BiZ bijdraagt aan een toename van de klanttevredenheid. 81% wil BiZ meer inzetten als extra service bij de jaarrekeningbespreking"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek

Van data naar klantkennis

Data krijgen pas betekenis als daar kennis aan wordt toegevoegd. Kennismanagement en innovatie zorgen voor verbetering en groei van uw dienstverlening. Zeker als u dat binnen uw organisatie gestructureerd organiseert, bijvoorbeeld door uw klant te bespreken tijdens een vaktechnisch overleg: welke ontwikkelingen zien uw collega’s? Wat zeggen de data? Waar liggen de advieskansen?

Contact

SRA-BiZ
E biz@sra.nl
T 030 656 60 60

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren