"BiZ is een handige tool om bij huidige klanten te adviseren in hun dagelijks werkzaamheden en verbeterpunten te signaleren en aan te geven. Ook bij potentiële relaties is het nuttig"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek 2018 |
Video
Bert Duurland en Mark de Lat: Van cijfers naar klantsucces.
Persoonlijk advies in de branche van uw klant
Ken uw klant! Een belangrijke kernwaarde bij het geven van strategisch advies. De BiZ-benchmark levert objectieve data en factsheets in 600 branches en gedetailleerde branchekennis in acht speerpuntbranches: automotive, bouw, detailhandel, horeca, industrie, medische zorg, specialistische zakelijke diensten en transport. Wilt u uw branchekennis verder verdiepen, neem dan deel aan een van de Branche-expertgroepen.
Fijnmazig
De massa van de BiZ-benchmarkdatabase neemt elk jaar verder toe tot bijna 50.000 jaarrekeningen per jaar. Hierdoor worden de vergelijkingen steeds fijnmaziger: op sbi-niveau, rechtsvorm en/of regio. In totaal zitten 210.000 jaarrekeningen in de benchmark, waarmee u ook over meerdere jaren vergelijkingen kunt maken. Voor uw klant is het extra interessant om te zien hoe hij/zij over de jaren heen heeft gepresteerd ten opzichte van de branchegenoten.
Uw klant 'in control'
Dankzij de objectieve vergelijking met de branche helpt u de ondernemer om nog beter 'in control' te zijn: op welke onderdelen is bijsturing wenselijk dan wel noodzakelijk? U krijgt al snel een inhoudelijk gesprek over kansen, bedreigingen en de strategische koers van de onderneming. Wil de ondernemer groeien, staken, verkopen, of andere markten verkennen? Deze en andere keuzes, alsmede de ontwikkelingen in de branche, bepalen hoe u de cijfers moet interpreteren en wat nodig is om in control te zijn en te blijven.
"Klanten zijn nieuwsgierig naar hun performance in verhouding tot branchegenoten"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek 2018 |
Verras uw klant
Om duurzame, succesvolle klantrelaties te bereiken, is het nodig de verwachtingen van klanten niet alleen waar te maken maar ook te overtreffen. Met een BiZ-benchmarkrapport doet u dat gegarandeerd, want geen enkele andere partij in Nederland heeft deze hoeveelheid data en kennis in huis. Maak daar gebruik van.
"71,4% van de BiZ-gebruikers is tevreden tot zeer tevreden over de mate waarin SRA-BiZ bijdraagt aan een toename van de klanttevredenheid. 81% wil BiZ meer inzetten als extra service bij de jaarrekeningbespreking"
Bron: BiZ-gebruikersonderzoek 2018 |
Van data naar klantkennis
Data krijgen pas betekenis als daar kennis aan wordt toegevoegd. Kennismanagement en innovatie zorgen voor verbetering en groei van uw dienstverlening. Zeker als u dat binnen uw organisatie gestructureerd organiseert, bijvoorbeeld door uw klant te bespreken tijdens een vaktechnisch overleg: welke ontwikkelingen zien uw collega’s? Wat zeggen de data? Waar liggen de advieskansen?
Mkb-branchescan: gratis adviestool voor meer klantcontact
Wilt u uw klant ook 'real time' benchmarken met het sentiment in de branche? Deze tool plaatst u gratis op uw website en is voor elke ondernemer een trigger om na te denken over kansen en bedreigingen, en voor u de perfecte aanleiding voor een adviesgesprek waarin u de BiZ-cijfers presenteert. De verwachtingen voor de toekomst van de ondernemer zijn immers de perfecte aanvulling op de cijfers uit het verleden. Een keer per jaar worden de verzamelde uitkomsten door SRA gepubliceerd, met doorgaans veel aandacht in de landelijke media.
Vraag de Mkb-branchescan aan
Meer inspiratie
Wilt u meer hulp en inspiratie om meer voordeel uit BiZ te halen?
- Ga naar de video van Eshuis accountants en Bert Duurland voor meer inspiratie.
- Of kijk naar het voorbeeld van DRV accountants.
- Of schrijf u in voor het gratis webinar.
Roy:
- de links van bullet 1 en 2 ontbreken
- Moet webinar nog toevoegen onder 'Actueel'
- Video's graag nog duiden