Thuis in uw branche

Meer verantwoordelijkheid, kennisdeling en vrijheid voor de medewerkers

Priore

Priore wil groeien, meer klanten, maar ook meer verantwoordelijkheid, betrokkenheid, kennisdeling en vrijheid voor de medewerkers. ''Onze medewerkers geven ook aan dat ze dat willen en dat ze het contact met klanten leuk vinden, naast het opmaken van de jaarrekening en andere werkzaamheden. Ze moeten die rol ook krijgen'', zegt Gerrit Jan Wuite, partner.

Priore
Het pand van Priore in Heerenveen

Goed personeel

Wat Zirkzee ook al aangaf, is dat het binden en boeien van mensen belangrijk is, want er is veel krapte op de markt. ''Naast dat je je best doet om een goede medewerker binnen te halen, moet het werk op kantoor voor het huidige personeel interessant blijven. Aan de andere kant zijn er ook medewerkers die willen blijven doen wat ze doen. Dat is ook een goede keuze en die mensen heb je net zo hard nodig.''

Vaste werkplek

Priore begint net met activiteitgericht werken. Daartoe verhuizen ze naar een andere, verbouwde afdeling in hetzelfde pand. De medewerkers hebben gekozen voor vaste werkplekken en meer open ruimtes. ''Wij hebben dit soort keuzes getoetst bij onze mensen en ze gaven onder andere aan dit te willen.” Ook zijn zij zonder een klankbordgroep of begeleiding van een extern bureau op deze innovatieve manier gaan werken. “Dat zal de noordelijke mentaliteit zijn. We vonden het vanzelfsprekend om het zo te doen'', aldus Wuite.

Priore vond, net zoals Zirkzee, ook een uitdaging in de ict-vraagstukken die gepaard gaan met het activiteitgericht werken. ''Hoe kun je het beste je werk uitvoeren? Elke medewerker heeft, om maar even iets te noemen, drie beeldschermen. Die digitaliseringsslag was wel een dingetje en daar was een investering voor nodig.''

Beste resultaat

De volgende stap in het nieuwe werken is dat de processen verder geoptimaliseerd worden. Nog beter kennisdelen in teams, nog efficiënter werken, nog meer vrijheid en verantwoordelijkheid nemen. Daarin kan Priore nog steeds groeien. Dat heeft tijd nodig. ''Door het innovatieve werken, waardoor medewerkers ook anders gaan werken en denken, kunnen we vanuit de vraag van de markt snel schakelen. Want dat is waar je het uiteindelijk voor doet, de vraag vanuit de klant. Dat klantvriendelijke en het beste resultaat, daar gaan we voor.''

Vragen / afspraak maken

Heeft u vragen over activiteitgericht werken? Wilt u hulp bij het implementeren ervan binnen uw kantoor? Neem dan contact op met een van onze experts en plan geheel kosteloos een afspraak voor een online intake of meld u aan voor een van de gratis inspiratiesessies.

E agw@sra.nl
T 030 6566060

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren