Gemak en kwaliteit gaan bij deze nieuwe PE-tool hand in hand, uiteraard volgens de nieuwe Nadere voorschriften permanente educatie (NVPE).
Waarom de PE-tool voor u als accountant?
Als accountant krijgt u met deze PE-tool gemak en inspiratie aangereikt. Binnen de PE-tool kunt u alle stappen rond uw PE makkelijk op één plek vastleggen, opslaan en bewaren. U kunt op een gestructureerde wijze uw PE-portfolio opstellen, leeractiviteiten plannen, bewijsmateriaal vastleggen en reflecteren. Daarnaast krijgt u inspiratie voor leerdoelen en leeractiviteiten op basis van uw werkzaamheden. U hoeft dus niet alles zelf te bedenken, de PE-tool helpt u daarbij.
- U krijgt op basis van uw huidige en toekomstige werkzaamheden suggesties voor leerdoelen.
- Belangrijke ontwikkelingen in het beroep en in wet- en regelgeving komen, als ze relevant zijn voor uw werkzaamheden, automatisch als suggestie naar voren.
- Verplichte permanente educatie wordt automatisch opgenomen.
- U krijgt direct suggesties voor leeractiviteiten die passen bij uw leerdoelen. Als u wilt, kunt u direct uw leeractiviteiten inplannen.
- Bewijsmateriaal en reflectie kunnen eenvoudig vastgelegd en online bewaard worden.
- U kunt om feedback of goedkeuring vragen. U voldoet aan alle vastleggingseisen vanuit de NVPE.
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Waarom de PE-tool voor uw accountantskantoor?
Binnen de nieuwe PE-regeling wordt er veel meer van uw accountantskantoor verwacht op het gebied van kwaliteit, HR en compliance. Hoe houdt u grip op de individuele vakbekwaamheid van uw medewerkers? Hoe wijst u leerdoelen toe binnen uw kantoor? En hoe monitort u of alle accountants binnen uw kantoor wel voortgang boeken in hun PE-portfolio?
U biedt al uw (PE-plichtige) accountants/medewerkers allereerst de mogelijkheid om binnen de PE-tool leerdoelen, leeractiviteiten, bewijsmaterialen en reflecties gestructureerd op te slaan. Maar daarnaast biedt de PE-tool op kantoorniveau nog veel meer functionaliteiten.
- Monitoren van de PE-activiteiten op kantoorniveau
- De mogelijkheid om verschillende stappen in het proces te laten accorderen
- Feedback mogelijkheden tussen collega’s
- Bewaken van de voortgang op kantoor- en individueel niveau
- Genereren van diverse rapportages
- Opnemen van eigen intern opleidingsaanbod in de leeractiviteiten
- Het opnemen van kantoorspecifieke leerdoelen
- Het ‘verplicht’ stellen van leerdoelen/leeractiviteiten voor gerichte doelgroepen
Ook kunt u de PE-tool in veel gevallen koppelen aan uw bestaande HR-systeem. En kunt u door middel van de rapportages, de gewenste leeractiviteiten van alle medewerkers naar voren halen, waardoor u perfecte input heeft om uw incompany opleidingsprogramma samen te stellen.
Twee mogelijkheden: Losse licentie of kantoorpakket?
U kunt een losse jaarlicentie aanschaffen om gebruik te maken van de PE-tool.
Ook bieden wij een tweetal pakketten speciaal voor het accountantskantoor. Ook deze kunt u afnemen op basis van een jaarlicentie. De pakketten zijn:
1. Kantoor Basis
Uiteraard krijgen alle accountants een inlog voor de persoonlijke PE-portfolio’s. Het basiskantorenpakket biedt het kantoor daarbij de mogelijkheid om compliant te zijn met betrekking tot nieuwe NVPE. Bepaalde medewerkers (bijvoorbeeld HR of de compliance officer) krijgen extra functionaliteiten binnen het systeem. De basisfuncties zijn hierbij beschikbaar, zoals voortgangsbewaking, accordering workflows, feedbackmogelijkheden en uitgebreide rapportagemogelijkheden. Alles om grip te houden op de vakbekwaamheid binnen uw kantoor.
2. Kantoor Plus
Dit pluspakket biedt, naast alle mogelijkheden uit het basispakket, de gelegenheid om de PE-tool ook in te zetten voor het strategisch opleidingsbeleid en/of de ‘academy’ van uw kantoor. Met dit pakket krijgt u meer invloed en grip op de individuele leerplannen van uw medewerkers.
U krijgt bijvoorbeeld de mogelijkheid om organisatiespecifieke leerdoelen toe te voegen en deze (verplicht) toe te wijzen aan bepaalde groepen medewerkers. Ook biedt dit pakket de mogelijkheid om bepaalde leeractiviteiten verplicht voor te schrijven. Of u kunt interne cursussen of die van andere aanbieders opnemen in het cursusaanbod binnen uw kantoorspecifieke PE-tool. Allemaal mogelijkheden om echt uw eigen kantooromgeving te creëren.
Praktische informatie
In de PE-tool staat gemak voor de accountant en het kantoor centraal. Dat ziet u terug in het praktische ontwerp en de extra ondersteuning met training en implementatie.
- De PE-tool is een online tool die op alle devices en desktop omgevingen gebruikt kan worden. Vanuit de ‘mobile first’ gedachte is de tool optimaal te gebruiken op uw smartphone of tablet.
- Bewaart u ook graag uw portfolio of rapportage op papier? Uiteraard zijn er downloadmogelijkheden, zowel als pdf, txt als csv-bestand.
- SRA biedt diverse trainingsmogelijkheden: voor het gehele kantoor of individueel, klassikaal of online. Voor de mogelijkheden specifiek voor kantoor kunt u uiteraard contact opnemen.
- SRA ondersteunt, in samenwerking met Interaction Groep, kantoren bij het implementeren van de PE-tool binnen het SRA-kantoor.
- Als accountant meteen aan de slag met de PE-tool met als resultaat een ingevuld PE-portfolio voor 2021? Kijk dan bij onze nieuwe PE-workshops.
Wat kost de PE-tool?
Om gebruik te maken van de PE-tool betaalt u per kalenderjaar een licentie. De kosten zijn afhankelijk van het door u gekozen pakket (individueel PE-plan, Kantoor basis of Kantoor plus). Uiteraard betaalt u als SRA-lid de laagste prijs.
|
SRA-leden en FFC-abonnees
(per deelnemer) |
Niet-leden/-abonnees
(per deelnemer) |
Individueel |
€ 119 |
€ 149 |
Kantoor Basis |
€ 159 |
€ 199 |
Kantoor Plus |
€ 189 |
€ 239 |
Vanaf 15 deelnemers per kantoor kunt u gebruikmaken van onze kortingsregeling. Neem contact op met Corjan Aalbregt (caalbregt@sra.nl) of Marjon Groten (mgroten@sra.nl) om de precieze kosten voor uw kantoor te berekenen.
Wanneer u als kantoor gebruikmaakt van het Kantoor Basis of Kantoor Plus pakket kunt u kiezen voor de volgende implementatiemogelijkheden (kosten op aanvraag):
- Ontwerpen van een eigen 'look and feel' voor uw kantoor
- Hulp bij de kantoorspecifieke inrichting (o.a. rapportages en functieprofielen)
- Koppeling met uw bestaande HR-systeem
- Systeemtraining voor HR/Vaktechniek/Compliance en/of medewerkers
Vrijblijvende offerte PE-tool?
Vraag vrijblijvend een offerte aan voor de mogelijkheden van de PE-tool incompany of neem contact op met een van onze opleidingsadviseurs via incompany@sra.nl.
Offerte aanvragen
Aanmelden per kantoor
Weet u al (zonder offerte) dat u gebruik wilt gaan maken van de PE-tool? Meld uw kantoor via onderstaand formulier aan.
Aanmelden PE-tool per kantoor
Demo of interesse?
De SRA PE-tool is beschikbaar vanaf december 2020, zodat accountants tijdig kunnen beginnen met hun PE-portfolio 2021. Heeft u nu al interesse? Kom dan naar een van onze demobijeenkomsten op 29 oktober of 3 november (gericht op de kantooromgeving) en 15 december of 21 januari (gericht op het individuele portfolio). Alle demobijeenkomsten vinden online plaats (Zoom). Schrijf u in via de website:
Als accountant meteen aan de slag met de PE-tool met als resultaat een ingevuld PE-portfolio voor 2021? Kijk dan bij onze nieuwe PE-workshops.
Vragen?
Heeft u nog vragen over de PE-tool, de mogelijkheden bij u op kantoor, de opleidingsmogelijkheden of een andere vraag? Neem dan contact op met: