De AFM constateert dat er op gebied van opdrachtaanvaarding en cliëntacceptatie (CEAC) nog veel te verbeteren valt. Hoe stelt u een gedegen beleid op en hoe waarborgt u de naleving?
Accountantsorganisaties met een vergunning moeten aan de slag! Hoe toetst u de onafhankelijkheid van de relatie met uw klant en hoe bepaalt u de integriteit van uw klant? Kan uw organisatie de vereiste werkzaamheden aan? En hoe zorgt u voor voldoende afstand tussen controle- en advieswerkzaamheden van de accountant?
Uit het recente onderzoek blijkt eveneens dat u als accountant bij portefeuilleovername niet kritisch genoeg kijkt. Welke stappen moet u doorlopen bij de overname van controleklanten? Leer in deze cursus hoe u het cliënt- en opdrachtacceptatie bij úw kantoor kunt verbeteren en zorg dat u als Wta-kantoor de AFM-toets vlekkeloos doorstaat.
- Wet- en regelgeving inrichting cliëntacceptatieproces
- Wat kunt u leren van AFM-rapport ‘Aan de slag?’
- Risicoprofiel nieuwe en bestaande cliënten
- Acceptatie van risicovolle cliënten of relatiebeëindiging
- Portefeuilleovername en cliëntacceptatie
- Onafhankelijkheid, integriteit en beschikbare middelen
- De risico’s van langdurige betrokkenheid
- Cliëntacceptatie en de Wwft