Uw klanten en uw kantoor zijn steeds afhankelijker van IT. Maar hoe staat het met de beveiliging? Zijn de informatiesystemen wel bestand tegen cyberrisico’s?
Ingrijpende cyber-incidenten volgen elkaar steeds sneller op, ook in het mkb! Cyberrisico’s kunnen grote gevolgen hebben voor de financiële positie van ondernemingen en úw eigen kantoor! Het komt steeds vaker voor dat cybercriminelen erin slagen grip te krijgen op de financiële processen van een organisatie, waardoor ze in staat zijn geld uit de onderneming te onttrekken. Dergelijke aanvallen komen vaak in het nieuws onder de noemer ‘phishing’ en ‘CEO-fraude’, maar het kent ook andere verschijningsvormen. Welke maatregelen kunt u nemen om uzelf én uw klant tegen risico’s zoals phishing en CEO-fraude te wapenen? En hoe maakt u uw klant bewust van de noodzaak van goed Identity & Access Management?
Met praktijkcases bespreken wij hoe u tot een effectieve aanpak van cybersecurity komt. Leer tijdens deze cursus veelvoorkomende cyberrisico’s herkennen én beperken! Naast het herkennen staat ook het adviseren over organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen centraal, waarmee uw kantoor én uw klanten zich kunnen wapenen in de digitale wereld.
- Cyberrisico’s en informatiebeveiliging: wat zijn de business risks?
- Phishing-aanvallen afweren en spam voorkomen
- Herkennen en voorkomen van CEO-fraude
- Cyberaanvallen voorkomen door middel van Identity & Access Management
- Organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen
- Privacywetgeving
- Wanneer schakelt u een deskundige in?
- Vertalen van beveiligingsrisico’s naar bedrijfsrisico’s in de praktijk
- Aandachtspunten adviesrol in het mkb