Thuis in uw branche

Een duurzaam businessmodel in het mkb

Hoe ondersteunt u uw klant naar een duurzame toekomst?

De omgeving en business van uw klant ontwikkelen snel. Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. Steeds meer bepaalt de keten wat uw klant moet doen. Hoe helpt u uw klant bij deze transitie? En hoe vertaalt u marktontwikkelingen naar een strategie?

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 545,00
Prijs niet-leden: € 695,00
Groepsgrootte: 20
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 6
Bestemd voor: Teamleider/Relatiebeheerder, Accountant in business, Accountant vennoot/medewerker
Leerdoelen:

Ik ben in staat om:

  • Een duurzaam businessmodel te integreren bij uw klant en in uw kantoor.

Uw docent

Mark de Lat

Drs. Mark de Lat

Drs. Mark de Lat is als strateeg en opinieleider duurzaamheid verbonden aan Eshuis Accountants en Adviseurs. Daarnaast verricht hij onderzoek vanuit Saxion Business Models en Nyenrode Business Universiteit en begeleidt hij directies en managementteams vanuit het Transitieatelier.

.

Inhoud

De omgeving en business van uw klant ontwikkelen snel. Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. Steeds meer bepaalt de keten wat uw klant moet doen. Hoe helpt u uw klant bij deze transitie? En hoe vertaalt u marktontwikkelingen naar een strategie?

Veel mkb-bedrijven staan aan de vooravond van een transitie. Hoe ondersteunt u uw klant in deze veranderslag? Wat vraagt dat van u als accountant? Hoe helpt u de nieuwste ontwikkelingen en eisen op het gebied van duurzaamheid in het businessmodel van uw mkb-klant te implementeren? Wat is de waardepropositie? En welke stappen moet u als accountant zetten om uw klant effectief te begeleiden naar toekomstbestendigheid?

Een duurzaam businessmodel is de basis voor een goede duurzaamheidsrapportage en -verantwoording, maar ook voor de continuïteit van uw klant. Welke kansen en bedreigingen liggen er op de loer vanuit de wet- en regelgeving, ketendruk én marktvereisten? Hoe komt u samen met uw klant tot een concreet stappenplan? Wat kan uw rol als accountant zijn, en op welke terreinen moet u zich vooral niet begeven?

  • Invloed van duurzaamheid op de strategie in het mkb
  • Hoe maakt u een snelle analyse van uw klant?
  • Van analyse naar transitievoorstellen
  • Een nieuw businessmodel, maar ook een nieuw verdienmodel?
  • Investering versus continuïteit: hoe helpt u bij de keuze?
  • Opzetten van een concreet implementatieplan
  • Marktvereisten en ketendruk: waar moet u rekening mee houden?

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Dinsdag 12 november 2024 van 09:30 uur tot 17:00 uur.
Beschikbaar
Locatie: Fletcher Hotel Utrecht Nieuwegein in Nieuwegein /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU38529