Het ‘Ken-uw-klant-principe’ is een voorwaarde om zaken te doen als accountantskantoor. Wat speelt er zich allemaal af achter de cijfers van uw klant en hoe creëert u meer verbinding?
U kent uw klant door en door. Of toch niet helemaal? Waar haalt uw klant zijn omzet vandaan, waar zitten zijn winstgevende en verlieslijdende activiteiten? Met een duidelijk stappenplan gaat u het gesprek aan met uw klant. Zo leert u de onderneming én de klant op een andere manier kennen. Daardoor krijgt u een goed inzicht in wat er in de onderneming omgaat. U hebt een betere basis om in te schatten of de plannen en ambities van uw klant haalbaar zijn. Bovendien bent u voorbereid op vragen van andere stakeholders zoals financiers, de AFM en de Belastingdienst.
Het smeden van een goede band met uw klant betaalt zich dubbel en dwars terug. Leer in deze cursus hoe u de juiste vragen stelt en dichter bij de ondernemer én de onderneming te staan.
- Welke key drivers beïnvloeden de business van mijn klant?
- Waarmee zet de onderneming in op het genereren van concurrentievoordeel?
- Welke impact hebben de key drivers en resources op de strategie van de onderneming?
- Wat is het businessmodel van uw klant en is dit toekomst bestendig?
- Welke waarde wordt gecreëerd en hoe wordt deze waarde gekapitaliseerd?
- Wat zijn de ambities van uw klant en hoe deze te vertalen naar concrete acties?
- Voorbereiding van het klant gesprek
- Bevindingen vertalen naar adviezen