Thuis in uw branche

Til uw marketing naar the next level

Marketingtraining: in 4 sessies actief aan de slag

Marketing, een tak van sport waar veel kantoren iets mee willen en moeten, maar waar het vaak in de praktijk niet van komt. Want hoe bereikt u de juiste klanten en hoe gaat u efficiënt aan de slag met uw marketing? In deze marketingtraining die bestaat uit 4 opeenvolgende sessies leert u meer over aspecten zoals online marketing, sociale media en klantsegmentatie. U doorloopt de stappen die nodig zijn voor de verwerking ervan in uw eigen marketingplan. Samen met medecursisten maakt u de vertaalslag naar de praktijk en deelt u kennis en ervaringen.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 595,00
Prijs niet-leden: € 835,00
Groepsgrootte: 20
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 8
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder, Fiscalist vennoot/medewerker, PR/Marketing manager, Kantoormanager
Resultaat:

Tijdens deze marketingtraining nemen de trainers u als deelnemer mee in actuele marketingmodellen, nieuwe ontwikkelingen, kansen en ideeën. U wordt uitgedaagd de geleerde inzichten en theorie toe te passen op uw eigen marketingplan. Eindresultaat: u weet de juiste klanten te raken door de beschikbare middelen optimaal in te zetten.

Uw docent

Bert Duurland

Drs. Bert Duurland

Drs. Bert Duurland, bedrijfskundig econoom, is zelfstandig adviseur, project- en interim manager.

Alle docenten

Inhoud

In 4 opeenvolgende praktische sessies leert u meer over aspecten zoals online marketing, sociale media, klantsegmentatie en doorloopt u de stappen die nodig zijn voor de verwerking ervan in uw eigen marketingplan. Samen met medecursisten maakt u de vertaalslag naar de praktijk en deelt u kennis en ervaringen.

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Woensdag 20 november 2019 van 15:30 uur tot 19:00 uur;
Woensdag 11 december 2019 van 15:30 uur tot 19:00 uur;
Donderdag 9 januari 2020 van 15:30 uur tot 19:00 uur;
Woensdag 29 januari 2020 van 15:30 uur tot 19:00 uur;
Beschikbaar
Locatie: SRA in Nieuwegein / routebeschrijving
Cursuscode: COSE31629

Programma

  1. Inleiding marketing en basiselementen plan, wo. 20 novemeber
  2. Wat kunnen online marketing en sociale media betekenen voor accountants?, wo. 11 december
  3. Online marketing en klantsegmentatie, do. 9 januari
  4. Klantsegmentatie en implementatie, wo. 29 januari

We maken gebruik van diverse werkvormen, variërend van presentaties, brainstormsessies en interactieve opdrachten. Naast een actieve inbreng tijdens de sessies vragen wij u om voorbereiding vooraf.

Sessie 1: woensdag 20 november 2019

Inleiding marketing en basiselementen

Binnen de accountancy is de relatie met en aandacht voor uw klant steeds belangrijker. Marketing is daarmee niet meer weg te denken. Wat wordt dan eigenlijk verstaan onder marketing? En hoe geeft u daar als accountant invulling aan? Wij brengen de basiselementen van marketing in beeld en leggen de relatie met de praktijk. Dit doen wij aan de hand van het marketingplan. Hierbij komen elementen als klantbehoeften, marketingstrategieën, klantsegmenten, moderne business modellen en andere onderwerpen aan bod.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u een elevator pitch van uw kantoor voor te bereiden.

Sessie 2: woensdag 11 december 2019

Wat kunnen online marketing en sociale media betekenen voor accountants?

Deze sessie bestaat uit twee onderdelen. Tijdens het eerste deel kijken we in hoeverre de inzichten van de voorgaande sessie van toepassing zijn op uw kantoor. Wie zijn uw klanten en wat is uw toegevoegde waarde voor hen? Welke keuzes maakt uw kantoor en wat onderscheidt u van andere aanbieders?

In het tweede deel van deze sessie maken wij de vertaalslag naar online marketing. De digitale wereld van vandaag confronteert de accountant steeds weer met nieuwe uitdagingen. Wij besteden aandacht aan de diverse soorten online marketing en staan stil bij het online informeren, creëren van betrokkenheid en binden van klanten. U krijgt concrete handvatten en voorbeelden om bij uw kantoor in de praktijk te brengen.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om uw klanten in kaart te brengen.

Sessie 3: donderdag 9 januari 2020

Online marketing en klantsegmentatie

De sessie begint met terugkoppeling van uw ervaring naar aanleiding van de voorgaande sessie met online marketing en sociale media. Wat werkt wel en wat werkt niet? Daarnaast kijken wij hoe u online marketing nog beter kunt inzetten.

In het vervolg van deze sessie komt klantsegmentatie aan bod. Dit is essentieel voor zakelijk succes. Van uw klanten moet u het immers hebben. Of het nu gaat om grote key-accounts of kleine trouwe klanten. In deze sessie komen de klantrelatie, de cross selling en de customer journey aan bod.  

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om het geleerde over online marketing en sociale media toe te passen binnen uw kantoor.

Sessie 4: woensdag 29 janauri 2020

Klantsegmentatie en implementatie

Tijdens deze laatste sessie gaan wij verder in op klantsegmentatie en het ontwikkelen van nieuwe kansen voor uw kantoor. U leert doelen stellen, strategieën bepalen en de regie houden over uw klanten.

Tevens komen elementen van voorgaande sessies, ervaringen van afgelopen periode en uitdagingen bij de implementatie aan bod. Uiteindelijk komt u tot een praktisch marketingplan voor uw kantoor waarbij u nieuwe elementen inzet om daarmee uw kantoor beter bij uw klanten te positioneren.

Voorbereiding: Voorafgaand aan deze sessie vragen wij u om binnen uw kantoor te inventariseren waar u staat en welke aspecten u verder wilt ontwikkelen om tot een praktisch en haalbaar marketingplan te komen.

Docent(en)

Bert Duurland

Drs. Bert Duurland

Drs. Bert Duurland, bedrijfskundig econoom, is zelfstandig adviseur, project- en interim manager.

Bram Alkema

Bram Alkema Msc

Docent Nieuwe Marketing Beeckestijn Business School. Bram helpt jonge en volwassen bedrijven opnieuw na te denken over hun plaats in de waardeketen. Hij heeft een mediabureau gehad, adviseert, doceert en schrijft over digitale marketing. Vroeger was hij meer bezig met Finance en is een tijdje Dean geweest bij een postinitiële Master in Controlling opleiding. Hij kent de wereld van financiële dienstverlening dus bovendien goed.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren