Thuis in uw branche

Workshop Van klantkennis naar klantadvies!

Adviseren met BiZ

Wilt u meer uit uw klantgesprekken halen? Bereid uw afspraken gestructureerd voor, met een benchmarkrapporten van uw klanten.

Meer informatie alleen toegankelijk voor SRA-leden.   Registreer of Log in.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 650,00
Groepsgrootte: 10
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 6
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder
Leerdoelen:

Ik ben in staat om:

  • Een adviesbenadering te hanteren op basis van de customer journey
  • Adviesbehoeften van de klant te vertalen naar oplossingen en diensten
  • Een adviesgesprek te voeren

Uw docent

Bert Duurland

Drs. Bert Duurland

Drs. Bert Duurland, bedrijfskundig econoom, is zelfstandig adviseur, project- en interim manager.

Alle docenten

Inhoud

Haal meer uit uw klantgesprekken 

In deze intensieve adviesbegeleidingssessie gaat u zelf aan de slag met uw eigen praktijkcases. In een groep van maximaal 10 deelnemers leert u om advieskansen te signaleren en om uw klantgesprekken goed en gestructureerd voor te bereiden. 
In de vervolgsessie worden ervaringen uit gesprekken met de klant gedeeld. De geïnventariseerde klantbehoeften worden gebruikt om een verder adviesgesprek met de klant voor te bereiden

DOELSTELLING

Er wordt een verkennend gesprek met de klant voorbereid. Een gesprek dat is gericht op het verkennen van de klantsituatie, (toekomst)plannen en de daarmee samenhangende behoefte aan ondersteuning. Na de eerste module wordt contact gelegd met de klant voor het maken van een afspraak voor een verkennend gesprek.

Tevens krijgt u handige tips om het gebruik van BiZ binnen uw kantoor te verbeteren, zodat u meer rendement uit SRA-BiZ haalt.   

 

Workshop dag 1

  • Aanleiding en doel van praktijkcase
  • Klantbeeld en -behoefte inventariseren
    • Businessmodel
    • Strategie en ambities
    • Markt en relevante cijfers/benchmark
    • Klantbehoeften
  •  Mogelijke advieskansen identificeren
    • Klantoplossingen
    • Stakeholders
  •  Voorbereiden adviesgesprek (oefenen)

 

Workshop dag 2

  • Terugkoppeling klantgesprek
    • BiZ cijfers casus bespreken
  • Presenteren klantcase
  • Borging van BiZ in de werkprocessen
  • Betere klantrelatie en tevredenheid

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren