Thuis in uw branche

Standard Business Reporting (SBR)

De start van SBR in Nederland gaat terug tot het begin van deze eeuw, maar is nog lang niet voltooid. In 2014 heeft de overheid in samenwerking met marktpartijen een roadmap op weg naar 2020 gepresenteerd, een document boordevol verwachtingen en ambities.

Ook de banken schalen steeds meer op richting SBR, sinds 1 januari 2017 beschouwt men als de norm voor de aanlevering van kredietrapportages. 

En in het kielzog van SBR als leidend principe voor het voldoen aan allerlei rapportageverplichtingen dienen zich aanpalende vraagstukken aan, die ook uw aandacht vragen. Denk aan de elektronische handtekening (door zowel de accountant als door de klant) of efficiënte manieren om allerlei vereiste gegevenselementen te verzamelen, die al dan niet in verschillende systemen of databases zijn vastgelegd.

Meer dan genoeg redenen voor SRA om het thema op de voet te blijven volgen en uw belangen te blijven behartigen. Ga naar onze dossierpagina voor meer informatie.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren