Thuis in uw branche

Jaarrekening 2020 & Lockdown

Helpdesk Accountancy

  • Publicatiedatum: 2-2-2021

De situatie betreft een winkel die sinds half december 2020 is gesloten als gevolg van de tijdelijke lockdown in Nederland. De vraag is in hoeverre met onderstaande aspecten rekening wordt gehouden in de jaarrekening 2020:

  1. Personeelskosten 1 januari tot en met einddatum lockdown 2021.
  2. Reguliere huurlasten winkel 1 januari tot en met einddatum lockdown 2021.
  3. Extra huurlasten als gevolg van noodzaak extra ruimte te huren omdat de levering van reeds bestelde goederen doorgaat maar aan de andere kant niets wordt verkocht.
  4. Hoger dan normaal ziekteverzuim in 2020 en naar verwachting ook in 2021.

Antwoord Vaktechnisch bureau:

Meer informatie alleen toegankelijk voor SRA-leden.   Registreer of Log in.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren