Thuis in uw branche

Zó creëert u een goede werken bij-pagina

10 praktische tips voor het vinden, boeien en binden van personeel

  • Publicatiedatum: 28-3-2024

Een nieuwe 'werken bij-pagina' biedt u als accountants- of advieskantoor volop kansen. Niet alleen kan een potentiële kandidaat binnen enkele seconden zien wat de uitstraling van uw organisatie is, ook kunt u op deze speciale webpagina allerlei praktische zaken vermelden.

Natuurlijk zijn dat de vacatures, maar ook interessante artikelen, persoonlijke verhalen van collega’s, het DNA van het kantoor, teamuitjes, vakinhoudelijke informatie enzovoort. Hoe goed en actueel is jullie ‘werken bij-pagina’ op dit moment? Is deze onlangs nog geactualiseerd? Of kan deze, als u eerlijk bent, eigenlijk wel een upgrade gebruiken? Kijk bijvoorbeeld eens naar de persoonlijke 'werken bij-pagina' mét een kwinkslag, van Hoek en Blok accountants | belastingadviseurs | juristen.

In dit blog delen twee kantoren hun praktijkverhalen over de inrichting van een goede ‘werken bij-pagina’. Wilt u meer weten of even sparren over dit óf een ander onderwerp? Neem dan vooral contact met ons op. We ondersteunen u graag!

Het Wesselman-gevoel
Nina van der Schoot, marketing & communicatieadviseur bij Wesselman Accountants | Adviseurs zeg er het volgende over: 'We vinden het heel belangrijk dat mensen het ‘Wesselman-gevoel’ bij ons krijgen. We merken dat we dat mede bereiken door een goed doordachte inrichting van onze ‘werken bij-pagina’. Dat gevoel gaat over samenwerken, informeel en professioneel optreden, ruimte voor ambitie, ontwikkeling en meer. Om dit goed vorm te kunnen geven, hebben we onlangs een reclamebureau in de arm genomen. Samen met hen zijn we opnieuw aan het bepalen op welke manier we ons kantoor graag in de markt zetten. Eén ding is en blijft onveranderd: de focus op de mens. Onze collega’s vormen het hart van de organisatie.'

Accountantskantoor de Jong & Laan: kwetsbaarheid wérkt
Tilda de Vries, Senior Corporate Recruiter bij accountantskantoor de Jong & Laan licht toe: 'Ik sluit me aan bij wat Nina vertelt, want ik hoor veel overeenkomsten met ons kantoor. Ook bij ons staat de mens, dus zowel de klant als de collega, met stip op één. Dat blijkt bijvoorbeeld heel duidelijk uit onze ‘werken bij-site’ waar potentiële kandidaten allerlei zaken terugvinden over ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Maar ook de balans tussen werk en privé, de informele werksfeer, de goede arbeidsvoorwaarden en het direct aanbieden van een vast contract komen voorbij. We merken dat we, mede hierdoor, kandidaten trekken die goed bij ons passen. Wij kijken altijd kritisch naar onze ‘werken bij-site’. Past deze (nog) bij onze cultuur en hetgeen we uitstralen enerzijds en bij de werkelijkheid anderzijds? Ons levert het investeren in ons werkgeversmerk in elk geval met regelmaat positieve reacties en goede kandidaten op.'

SRA licht toe

Natuurlijk kunt u de bedrijfscultuur, de werkomgeving, de kantoortuin, de teamdynamiek en de mate waarin jullie bezig zijn met diversiteit omschrijven. Maar minstens net zo goed is het om dit praktisch te laten zien, bijvoorbeeld met video’s. Is er bijvoorbeeld veel vrijheid in het opnemen van vrije dagen? Laat dan de collega aan het woord die graag werkt met Kerst, maar bij voorkeur vrij is met de Ramadan. Of die ene collega die zijn of haar werkdag opdeelt in blokken, omdat er in de pauze gesport wordt. Of… het aantal voorbeelden is eindeloos. Los van het persoonlijke inkijkje dat u geeft, draagt dit ook bij aan uw online vindbaarheid. En dat is dan weer erg fijn als een professional op het internet zoekt naar een kantoor in de buurt. Wanneer u uw teksten, video’s en afbeeldingen optimaliseert voor zoekmachines, bent u direct te vinden en komt deze potentieel nieuw collega hoogstwaarschijnlijk zomaar op jullie website uit... 

Wilt u even verder praten over bovenstaand verhaal? Of nog meer trips & tricks over het actief op zoek gaan naar nieuwe medewerkers? Neem dan contact met ons op. Liever lezen? Download ons whitepaper over het vinden, boeien en binden van personeel.

Whitepaper