Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

SRA-Kantoorloyaliteitsscore

De kantoorloyaliteitsscore is een eenvoudige, maar krachtige manier om de tevredenheid en loyaliteit van medewerkers te meten. Deze beproefde methode, ook wel bekend als de Employee Net Promotor Score of eNPS, is een veel gebruikte maat in het onderzoek naar medewerkerstevredenheid.

De score wordt berekendop basis van de respons op de volgende vraag:

Hoe waarschijnlijk is het dat je ons bedrijf zou aanbevelen als een goede plek om te werken aan vrienden of familie?

Medewerkers beantwoorden deze vraag op een schaal van 0 tot 10. Op basis van de antwoorden worden medewerkers in drie categorieën ingedeeld:

  1. Ambassadeurs (score 9-10): Zeer tevreden medewerkers die het bedrijf actief zouden aanbevelen.
  2. Neutralen (score 7-8): Tevreden, maar niet per se enthousiast om het bedrijf aan te bevelen.
  3. Critici (score 0-6): Ontevreden medewerkers die het bedrijf waarschijnlijk niet zouden aanbevelen.

Kantoorloyaliteitsscore