De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciële) acties hierop aan te passen.
Klantgerichtheid is bijna vanzelfsprekend, maar om écht klantgericht te zijn moet u uw werkwijze afstemmen op uw klanten. Actief meedenken en signaleren van mogelijkheden staan hierbij centraal. Hoe past u uw communicatie situationeel aan per klant? En hoe bouwt u een effectieve relatie op?
Tijdens deze training leert u zich inleven in de klant en klantverwachtingen in beeld te brengen. Ook leert u deze stapsgewijs te vertalen naar succesvoller handelen vanuit uzelf of vanuit de organisatie. Leer de verwachtingen van uw klant te overtreffen!
- Vormen van klantgerichtheid
- Werken aan proactief relatieopbouw
- Klantwensen en -verwachtingen in kaart brengen
- Hoe overtreft u verwachtingen?
- Verantwoordelijkheid nemen voor de klant
- Initiatief nemen en kansen waarnemen
- Omgaan met lastige klanten
- Oefenen met acteur
Bekijk in dit overzicht welke CEA-eindtermen aan bod komen tijdens de training.
Bijzonderheden
Dit is training 2 van het verplichte trainingsprogramma van de praktijkopleiding MKB en Assurance.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Effectief communiceren voor trainees’, ‘Klantgericht handelen voor trainees’ en tot slot ‘Professioneel presenteren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Let op: u profiteert van aantrekkelijke pakketkortingen, als u zich voor meerdere trainingen en/of intervisiebijeenkomsten tegelijk inschrijft!