Thuis in uw branche

Klantgericht handelen voor trainees

Jaar 1 praktijkopleiding MKB/Assurance

De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciële) acties hierop aan te passen.

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 395,00
Prijs niet-leden: € 495,00
Groepsgrootte: 12
PE-uren/punten:
Bestemd voor: Trainee
Resultaat:

U leert snel inzicht te krijgen in de klantwens en vertaalt deze naar gerichte communicatie. Ook creëert u ambassadeurs voor uw organisatie.

Uw docent

Marjolein Martini

Marjolein Martini is trainer/adviseur bij Spijkman training & organisatieadvies.

Alle docenten

Inhoud

De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciële) acties hierop aan te passen.

Klantgerichtheid is bijna vanzelfsprekend, maar om écht klantgericht te zijn moet u uw werkwijze afstemmen op uw klanten. Actief meedenken en signaleren van mogelijkheden staan hierbij centraal. Hoe past u uw communicatie situationeel aan per klant? En hoe bouwt u een effectieve relatie op?

Tijdens deze training leert u zich inleven in de klant en klantverwachtingen in beeld te brengen. Ook leert u deze stapsgewijs te vertalen naar succesvoller handelen vanuit uzelf of vanuit de organisatie. Leer de verwachtingen van uw klant te overtreffen!

  • Vormen van klantgerichtheid
  • Werken aan proactief relatieopbouw
  • Klantwensen en -verwachtingen in kaart brengen
  • Hoe overtreft u verwachtingen?
  • Verantwoordelijkheid nemen voor de klant
  • Initiatief nemen en kansen waarnemen
  • Omgaan met lastige klanten
  • Oefenen met acteur

Bijzonderheden

Dit is training 2 van het verplichte trainingsprogramma van de praktijkopleiding MKB en Assurance.

Wij adviseren u in verband met de effectiviteit sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Effectief communiceren voor trainees’, ‘Klantgericht handelen voor trainees’ en tot slot ‘Professioneel presenteren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de planning van uw intervisiemomenten door het jaar heen.

Let op: u profiteert van aantrekkelijke pakketkortingen, als u zich voor meerdere trainingen en/of intervisiebijeenkomsten tegelijk inschrijft!

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Donderdag 18 oktober 2018 van 10:00 uur tot 17:30 uur.
Reservelijst Vol
Locatie: Postillion Hotel Utrecht Bunnik in Bunnik / routebeschrijving
Cursuscode: EOCU14690
Datum & tijd:
Dinsdag 27 november 2018 van 10:00 uur tot 17:30 uur.
Beschikbaar
Locatie: Postillion Hotel Utrecht Bunnik in Bunnik / routebeschrijving
Cursuscode: EOCU14691
Datum & tijd:
Woensdag 7 november 2018 van 10:00 uur tot 17:30 uur.
Beschikbaar
Locatie: Fletcher Hotel Utrecht Nieuwegein in Nieuwegein / routebeschrijving
Cursuscode: EOCU30201

Docent(en)

Marjolein Martini

Marjolein Martini is trainer/adviseur bij Spijkman training & organisatieadvies.

Heral Nobel

Herald Nobel

Herald Nobel is trainer/adviseur bij Spijkman training & organisatieadvies.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren