Sla menu over
Thuis in uw branche

Interviewtechnieken voor trainees

Jaar 2 praktijkopleiding Assurance
Tijdens uw controlewerkzaamheden is het belangrijk om goed in gesprek te zijn met de klant. Maar hoe krijgt u als trainee sneller en beter boven tafel waar de risico’s zitten?

Overzicht

Bestemd voor

Trainee

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Interviewtechnieken in te zetten om de juiste informatie boven tafel te krijgen bij de controlewerkzaamheden.
  • Effectiever en zekerder te zijn in gesprekken.

Inhoud

Tijdens uw controlewerkzaamheden is het belangrijk om goed in gesprek te zijn met de klant. Maar hoe krijgt u als trainee sneller en beter boven tafel waar de risico’s zitten?

In de controlepraktijk is het verzamelen van controle informatie essentieel. Klantgesprekken vormen hierbij een uitgelezen kans om een antwoord op uw vragen te krijgen. Hoe voert u een effectief gesprek dat gericht is op het verzamelen van nieuwe waardevolle informatie? En hoe zorgt u dat uw vragen worden beantwoord én uw doelstellingen behaald worden in het gesprek?

Leer tijdens deze interactieve training hoe u als trainee interviewtechnieken binnen uw werkzaamheden op een juiste manier inzet. Ook het sturen van het gesprek en het stellen van de juiste vragen komen hierbij aan bod.

  • Interviews afnemen bij verschillende soorten klanten
  • Structuur aanbrengen in uw vraagstelling
  • Doel van het klantinterview bepalen
  • Onderzoeken en doorvragen
  • Het nut van goede samenvattingen
  • Oefenen met acteur

 

Bijzonderheden

Dit is training 1 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding Assurance.

Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 2, 9, 12, 13, 14 en 21.

In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.

Locatie & Datum

Datum & tijd
Dinsdag 17 september 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37338
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 25 september 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37294
Beschikbaar
Datum & tijd
Donderdag 24 oktober 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37340
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 12 november 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37341
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 14 januari 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38918
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 11 februari 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38967
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 15 april 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38934
Beschikbaar
Datum & tijd
Donderdag 15 mei 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38929
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 1 juli 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Locatie
Fletcher Hotel-Restaurant Jagershorst-Eindhoven in Leende /  Routebeschrijving
Cursuscode
EOCU38968
Beschikbaar

Docent(en)

Marit Wisselink

Marit Wisselink is vaardigheidstrainer bij SRA.

Contact

Laura Gijsbers

Laura Gijsbers

Projectmanager Educatie
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden