Klantgericht adviseren voor trainees
Overzicht
Trainee
Ik ben in staat om:
- Adviesmogelijkheden sneller te signaleren en gestructureerde adviesgesprekken te voeren.
- De principes van argumenteren en overtuigen toe te passen bij mijn klant.
Inhoud
Tijdens de cursus Klantgericht adviseren voor trainees behandelen we de volgende onderwerpen:
- Signaleren van advies(kansen)
- Het voeren van een adviesgesprek
- Aandachtspunten bij schriftelijk adviseren
- Argumenteren en overtuigen van de klant
- Omgaan met weerstand vanuit de klant
- Presenteren van advies en introduceren van een collega
Bijzonderheden
Dit is training 1 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB.
Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 2, 3, 5, 7, 10, 11, 13, 15, 20 en 21.
In verband met de effectiviteit adviseren wij je sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB-variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als je de Assurance variant volgt dan start je met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht je hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van je intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal jouw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Locatie & Datum
Docent(en)

Werner Hoenders
Werner Hoenders is vaardigheidstrainer bij SRA.
Contact
