Als trainee in de mkb-praktijk is het van essentieel belang dat u uw adviesvaardigheden ontwikkelt. Maar hoe voert u nou zo’n adviesgesprek?
Naast het adviseren zelf, moet u advieskansen kunnen signaleren. Deze adviesmogelijkheden bespreekt u met de klant; zowel mondeling als schriftelijk. Wat kunt u zelf al doen en hoe bereidt u een advies voor?
In deze training leert u inspelen op (signaleren van) de adviesvraag van de klant. U ontdekt hoe u een soepel lopend adviesproces en een gestructureerd adviesgesprek kunt opbouwen. U zet een belangrijke stap richting de allround adviseur van uw klant.
- Signaleren van advies(kansen)
- Het voeren van een adviesgesprek
- Aandachtspunten bij schriftelijk adviseren
- Argumenteren en overtuigen van de klant
- Omgaan met weerstand vanuit de klant
- Presenteren van advies en introduceren van een collega
Bijzonderheden
Dit is training 1 van jaar 2 van het verplichte trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Wegens de ontwikkelingen omtrent het coronavirus vindt deze bijeenkomst t/m maart 2021 live in onze ‘virtual classroom’ plaats. U neemt deel via uw computer/laptop, u kunt vragen stellen en de docent en mede-cursisten zijn ‘live’ te zien en te horen. Wij registreren uw aanwezigheid, zodat wij ook voor deze online variant een bewijs van deelname kunnen toesturen.