SKM1
Naslag, cursusaanbod en nieuws
Er wordt een code naar je e-mailadres gestuurd. Om in te loggen vul je deze code in de volgende stap in.
Is jouw kantoor wel lid, maar heb je nog geen account? Klik hier om een account aan te vragen.
Er is een code naar je e-mailadres gestuurd. Om in te loggen, vul je deze hieronder in.
Om als onderneming waarde te kunnen toevoegen aan de SDG's, moeten de belangrijkste stakeholders aangeven wat zij materiële SDG-thema's vinden voor de organisatie. Kunnen bijvoorbeeld klanten, toeleveranciers, financiers en (toekomstige) eigenaren zich vinden in de thema’s die je klant vanuit de SDG's als belangrijk heeft bestempeld?
Voer een keten- en een stakeholderanalyse uit en leg de dubbele materialiteit vast: evalueer de impact van de activiteiten van je klant op milieu-, sociaal en governance-vlak en de financiële gevolgen van ESG-factoren voor de klant zelf.
De stakeholders van ondernemers in de transportbranche bevinden zich in, maar nadrukkelijk ook buiten de keten. Denk bijvoorbeeld aan:
Transportondernemers kunnen te maken krijgen met eisen van deze stakeholders ten aanzien van verduurzaming, bijvoorbeeld omdat ze actief zijn in een keten van een CSRD-plichtig bedrijf of een bank. Ook kunnen zij vragenlijsten verwachten vanuit de keten. Als gevolg van het voorgestelde Omnibuspakket is de kans dat een transportondernemer zelf CSRD-plichtig is heel klein.