Uw klanten passen zich continu aan op veranderingen in hun omgeving en klantbehoeften. Bij grote veranderingen wordt ook u als accountant erbij betrokken. En dat gaat verder dan alleen de financiële kant. Hoe vult u uw rol als begeleider van een veranderproces in? Hoe vult u uw rol in bij interne weerstanden? En wat zijn uw specifieke aandachtspunten bij organisatieveranderingen door bedrijfsopvolging, groei, krimp, overname of splitsing?
Tijdens deze cursus krijgt u praktische instrumenten in handen om uw klant te begeleiden in verandertrajecten. Hoe bepaalt u situationeel welke aanpak effectief is? En hoe combineert u dit met zaken als cultuur en leiderschap? Leer met praktijkvoorbeelden hoe u de basisprincipes van veranderkunde slim toepast.
Overzicht
Datum & tijd:
PE-uren/punten:
|
in overleg te bepalen
AA/RA/RC: 6
|
Leerdoelen
Ik ben in staat om:
- mijn klant te adviseren in verandertrajecten
Inhoud
- Hoe kiest u de juiste veranderaanpak?
- De invloed van uw persoonlijkheid op veranderen
- Stappenplan voor het inrichten van een effectief veranderproces
- Wat doet u met een niet bewegend management?
- Omgaan met weerstanden binnen de organisatie
- Aandachtspunten bij mkb-ondernemers en familiebedrijven
- Praktijkvoorbeelden
Voor wie?
- Accountant vennoot/medewerker
- Teamleider/Relatiebeheerder
- Accountant in business
Docent
Drs. Michiel van Dijk is directeur/eigenaar van CFOLab®.