Met SRA-BiZ heeft u een uniek middel in handen waarmee u uw klanten niet alleen antwoord kunt geven op deze vragen, maar misschien zelfs de klanttevredenheid kunt overtreffen. Maar hoe doet u dat? En hoe zorgt u dat uw medewerkers er daadwerkelijk mee aan de slag gaan?
Overzicht
Let op: deze workshop is alleen incompany af te nemen.
Datum & tijd:
Groepsgrootte:
Bestemd voor:
|
in overleg te bepalen
in overleg te bepalen
Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder
|
Leerdoel
Ik ben in staat om:
- het gedrag achter de cijfers te herkennen en daarmee mijn klanten te helpen succesvoller te worden en de klanttevredenheid te vergroten
- adviesbehoeften van de klant te vertalen naar oplossingen en diensten
Inhoud
- Waarom branchekennis en wat levert het op?
- Gebruik van branchekennis en benchmarking
- Kennis van de klant en zijn branche
- Het adviesgesprek
- Vergroten van klantrelatie en klanttevredenheid
- Implementatie op uw kantoor: aan de slag!
Aan de slag met data en duiding geven aan de hand van casuïstiek uit de eigen praktijk:
- Bespreken casus uit uw eigen praktijk
- Kritische vragen n.a.v. het benchmarkrapport
- Wat speelt er nu echt bij uw cliënt?
- Adviespunten signaleren en benutten
Tip: Laat u inspireren!
Benieuwd naar de ervaring van een SRA-lid dat deze workshop al heeft gevolgd? Pieter van der Kwaak RA (vennoot bij Lansigt) zegt: "Deze workshop helpt om op een praktische manier na te denken over het businessmodel van je klant aan de hand van benchmarkgegevens." Lees hier meer over de ervaringen van kantoren.
|
Docent
Bert Duurland is adviseur en voormalig manager Marketing & Strategie bij HLB Schippers Accountants Fiscalisten Juristen 