Thuis in uw branche

'Maak de stappen klein en concreet'

  • Publicatiedatum: 24-3-2021
Cultuur en gedrag

Een kwaliteitsgerichte cultuur stelt de kwaliteit van alle vormen van dienstverlening bij een accountantskantoor centraal. Gedachtegoed dat ook de basis is van ons eigen verenigingsbeleid en voor de normen die we stellen aan onze leden. Hoe maak je zo’n kwaliteitsgerichte cultuur nu concreet? Hoe werk je naar zo’n cultuur toe binnen je kantoor? Hoe zorg je voor een duurzame verankering? En, waarom is dit allemaal zo belangrijk?

Of je nu een audit-only-kantoor bent, een gemengde praktijk of een samenstelkantoor: om te komen tot een duurzame verbetering van de kwaliteit van je organisatie is veel meer nodig dan compliant zijn en voldoen aan wet- en regelgeving. De structuur van de organisatie (systemen en processen) en de cultuur van de organisatie (gedrag, normen en waarden) zijn belangrijke en invloedrijke factoren die zowel positieve als negatieve invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteit.


Lees het hele artikel