Thuis in uw branche

Strateeg Van Seeters: Waarom het 'wij-gevoel'?

Strateeg Van Seeters

  • Publicatiedatum: 26-7-2019

Hoe mooi zou het zijn als een ondernemer bij de keuze van een accountantskantoor zou zeggen: “Dat is een SRA-kantoor, dan weet ik dat daar een kwaliteitslabel aan is verbonden.”

Jeroen SeetersNet zoals wanneer je een auto koopt bij de BOVAG. “De BOVAG-leden, of het nou garages zijn, merkdealers of franchisenemers, hebben op bepaalde momenten een duidelijk verhaal naar Den Haag of naar de consument.Wat verenigt hen?”

Het is Jeroen van Seeters, strateeg en reputatiemanager van EEN STRATEEG, die op donderdag 26 september op de SRA-Kleine Kantorendag vertelt over de waarde van het ‘wij-gevoel’. Hij ziet wel mogelijkheden om die boodschap breder uit te dragen. Hij neemt de BOVAG als een van zijn voorbeelden om te illustreren hoe belangrijk het is gezamenlijk op te trekken. “Als ik een auto koop van de BOVAG, zit er een kwaliteitskeurmerk aan. Al die verschillende leden hebben zich verenigd om zaken voor elkaar te krijgen, zoals belangenbehartiging richting de politiek en hun eigen markt, met momenteel bijvoorbeeld een campagne voor de consument.”

Net zo bekend als de BOVAG?

Hoe zou het zijn als SRA en de SRA-kantoren net zo bekend zouden worden als de BOVAG? “Nou, dat is nu ook weer niet noodzakelijk. Maar ik denk dat te weinig ondernemers zich er druk om maken of ze nou wel of niet in zee gaan met een SRA-kantoor. Daar is nog overtuigingswerk te doen. Daar liggen kansen voor SRA en haar leden.”

Lees verder in de SRAadviseur

SRAadviseur juni 2019

Benieuwd naar andere artikelen uit de SRAadviseur?

Lees hier de gehele SRAadviseur