Uw klant wil verder groeien: zichzelf en de onderneming verder ontwikkelen. Hoe helpt u met een gefundeerde analyse, toekomstgerichte adviezen én een maatwerk aanpak?
Succesvolle ondernemingen zijn continue bezig met veranderen, verbeteren en vernieuwen. Stilstand is immers achteruitgang. Hoe brengt u voor de ondernemer structuur en prioritering aan in zijn keuzemogelijkheden? Hoe kijkt u verder dan alleen de cijfers en helpt u klanten daadwerkelijk bij het verbeteren en vernieuwen van hun business? In deze training leert u op een gestructureerde wijze de mogelijkheden te onderzoeken én de financiële haalbaarheid voor uw klant in kaart te brengen. Een aanpak die geschikt is voor alle mkb-klanten!
Hoe ‘voorspelt’ u samen met uw klant beter de toekomst van de onderneming en werkt u toe naar meer zakelijk succes? En hoe past u methodes als Ringfencing, scenarioplanning en Business Model Canvas toe bij uw mkb-klanten? U gaat direct aan de slag met deze methodes. Denk mee met de ondernemer en laat uw klant in de toekomst verder groeien!
- Het uitgangspunt: gaat uw klant verbeteren, vernieuwen en innoveren?
- Maatwerkadvies voor koplopers, middenmoot en achterhoede
- Scenarioanalyse: effectief en concreet adviseren in het mkb
- Het spindiagram toegepast in uw ondernemersadvies
- Risico’s en kansen in kaart brengen met ‘Ringfencing’
- Toekomstgericht adviseren: bepalen van structuur, aanpak en rolverdeling
- Verbeteren en vernieuwen met 9 bouwstenen uit het ‘Business Model Canvas’
- Relatie tussen een mogelijke bedrijfsoverdracht en verbeteren en vernieuwen
- Gefundeerd uw klant adviseren: het model ‘Keuze SVP!’
- Inspirerende voorbeelden uit de praktijk, afgewisseld met eigen praktijk
Let op: Deze cursus past goed bij het verplichte NBA PE-thema 2021 ‘continuïteit’ voor de samenstelpraktijk.