U weet hoe u eenvoudige rapportages en dashboards moet maken. Maar hoe ontwerpt u een gepersonaliseerd (klant)dashboard met zowel financiële als operationele stuurinformatie?
Heeft uw klant behoefte aan overzichtelijke informatie om te kunnen sturen op KPI’s? Maar staat de data in veel verschillende informatiebronnen? Dan is een gepersonaliseerd dashboard een must. Maar hoe ontwikkelt u zelf een datamodel en een dashboard én hoe zorgt u dat de data altijd correct en beschikbaar is? En hoe past u machine learning toe bij uw klanten?
In deze cursus leert u de theorie achter diverse datatechnieken en hoe u de data van uw klanten hierop kan aanpassen. Vervolgens gaat u zelf aan de slag met het ontwerpen van een datamodel en uw eigen interactieve en zelflerende (klant)dashboard.
- Power BI (online)
- Gateway-koppeling (direct ontsluiten van data)
- Connecten en vernieuwen van data
- Machine learning, analyse data en snelle overzichten
- Online publiceren, delen en rapporteren
- Signaleringen/alerts bij afwijkingen
- Casus: verkoopdashboard opzetten
Bijzonderheden
Kennis van databases en/of werken met grote hoeveelheden data is vereist. Beschikt u hier nog niet over? Volg dan eerst de cursus ‘Management Dashboards en rapportages’. Het meenemen van uw eigen laptop is verplicht.