Thuis in uw branche

BelastingTelefoon start met verbeterde klantverificatie

  • Publicatiedatum: 31-05-2018

De BelastingTelefoon geeft vertrouwelijke informatie natuurlijk niet zomaar door. De Belastingdienst controleert eerst of die informatie bij de juiste persoon terecht komt. Vanaf 1 juni voert de Belastingdienst daarvoor een verbeterde werkwijze in.

Belt u de BelastingTelefoon met vragen over specifieke personen of bedrijven? Dan stellen de medewerkers van de Belastingdienst u minstens 1 vraag over de naam, het adres en de woon- of vestigingsplaats, en minstens 1 vraag die te maken heeft met het belastingdossier van de persoon of het bedrijf.

Vanaf 1 juni zullen ondernemers dit merken. Vanaf 1 augustus ook particulieren.

De belangrijkste reden voor de nieuwe werkwijze is dat de Belastingdienst zorgvuldig wilt omgaan met de gegevens van de persoon of het bedrijf waar het telefoongesprek over gaat. Een andere reden is dat het voor u als beller makkelijker en efficiënter is wanneer de Belastingdienst u altijd op dezelfde manier helpt.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren