Thuis in uw branche

SRA gaat samenwerking aan met eVerbinding

• Publicatiedatum: 20-10-2016

Op woensdag 19 oktober jl. bevestigden softwarebedrijf eVerbinding en SRA formeel de samenwerking op het gebied van elektronische factuurverwerking. eVerbinding biedt accountantskantoren de mogelijkheid om gefaseerd toe te groeien naar een situatie van volledige elektronische factuurstromen. Met de full-service oplossing van eVerbinding is SRA in staat om haar leden een unieke propositie te bieden om de administratie intern en bij hun klanten verder te optimaliseren.

Elektronisch zakendoen biedt de markt vele mogelijkheden en kansen, en bespaart geld en tijd. De overheid stimuleert de ontwikkeling en gaat zelf zaken meer elektronisch afhandelen. Zo zijn leveranciers van overheidsdiensten per 1 januari 2017 verplicht om bij nieuwe inkoopovereenkomsten e-facturen te sturen. Ook ondernemers en hun intermediairs schakelen meer en meer over op tools die de administratie optimaliseren.

SRA wil haar leden dan ook actief stimuleren en ondersteunen bij het gebruik van elektronische factuurverwerking. SRA-bestuurslid Fou-Khan Tsang: ''Met de full-service oplossing van eVerbinding is SRA in staat om haar leden een unieke propositie te bieden om de eigen interne administratie  en die van hun klanten verder te optimaliseren.'' Johan Schaeffer, Founder van eVerbinding, is erg blij met de samenwerking: ''SRA geeft hiermee een duidelijk signaal af naar de markt. E-factureren is niet meer de toekomst, maar kan nú al heel eenvoudig.''

Administratie optimaliseren

Elektronisch factureren levert een essentiële bijdrage aan het nog verder optimaliseren van de 'administratiefabriek'. Niet alleen wordt meer efficiency gerealiseerd in de productiestraat –inclusief het samenstel- en aangifteproces-, ook wordt een positieve impuls gegeven aan de kwaliteit van de administratieve vastlegging. Bovendien kunnen piekbelastingen met de continue stroom aan facturen worden weggenomen en is de administratie altijd up-to-date. Rapportages kunnen zo sneller en frequenter worden samengesteld. Met een toename aan volledigheid, betrouwbaarheid en actualiteit van de vastgelegde cijfers kunnen kantoren hun klanten sneller, beter en betrouwbaarder adviseren.

Veilige, full serviceoplossing

eVerbinding verzorgt het verzenden en ontvangen van elektronische facturen (native UBL), en verwerkt ook de papieren en digitale (pdf) facturen. Het accountantskantoor kan zelf bepalen in welk tempo wordt toegegroeid naar een situatie waarin alleen nog maar sprake is van verzending, ontvangst en verwerking van volledige elektronische factuurstromen. eVerbinding is volledig geïntegreerd in bestaande financiële software, zodat het accountantskantoor geen implementatie- of migratiekosten hoeft te maken. Elektronische facturatie via eVerbinding verloopt via het beveiligde netwerk van Simplerinvoicing, een open netwerk van e-facturatieproviders en financiële softwareleveranciers dat geïnitieerd is door de Nederlandse overheid.

SRA en eVerbinding

De samenwerking tussen eVerbinding en SRA werd formeel bekrachtigd door het zetten van de handtekening door (v.l.n.r.) Johan Schaeffer (eVerbinding), Cees Meijer (SRA), Fou-Khan Tsang (SRA) en Pieter van der Kwaak (eVerbinding).