SRA Mkb-advieswijzer 2013 onlangs verschenen

Praktisch naslagwerk bij de advisering

• Publicatiedatum: 22-4-2013

Editie 2013 van de SRA Mkb-advieswijzer is onlangs verschenen. Dit praktische naslagwerk voor de mkb-adviseur én ondernemer is direct toepasbaar in de dagelijkse adviespraktijk. De Mkb-advieswijzer werd in 2010 voor het eerst gepubliceerd door SRA & Kluwer en is nu wederom geactualiseerd.

De SRA Mkb-advieswijzer belicht vanuit een praktische invalshoek het gehele terrein van de mkb-adviespraktijk. Het handboek geeft een korte, bondige toelichting op belangrijke onderwerpen voor de ondernemer. Daarnaast bevat het aandachtspunten en tips voor een adviesgesprek met uw cliënten en geeft het antwoord op de meest voorkomende vragen. De advieswijzer biedt adviseurs daarmee die informatie die essentieel is voor de advisering van cliënten.

De inhoud

De Mkb-advieswijzer behandelt op een korte, zakelijke en toegankelijke manier verschillende onderwerpen: de mkb-adviseur (waaronder tips voor een adviesgesprek en adviesrapport), ondernemen (onder meer een ondernemingsplan maken, liquiditeitsbeheer en webwinkels), rechts- en ondernemingsvormen (waaronder ook managementinformatiesystemen en SBR), juridische aspecten, bedrijfseconomie (onder meer bedrijfswaardering en branchespecifieke kengetallen), financiering (o.a. financieringsvormen, kredietrating banken en continuïteitsproblematiek), subsidies, personeel en belastingen.

Nieuw dit jaar!

In editie 2013 besteden we ook specifiek aandacht aan de Flex BV, nieuwe bodemvoorrecht Belastingdienst, IFRS SME, integrated reporting, financiering ondernemer in privé, subsidieregelingen in het kader van het Topsectorenbeleid en Topconsortia voor Kennis en Innovatie, pay rolling, pensioenontwikkelingen, verleggingsregelingen BTW en factuurvereisten BTW.