Thuis in uw branche

SRA publiceert Wegwijzer Outsourcing

  • Publicatiedatum: 19-5-2011

Veel SRA-kantoren, denken erover na of zij geautomatiseerde gegevensverwerking wellicht beter kunnen 'outsourcen', dus uitbesteden aan derden. SRA-Automatisering ontwikkelde de Wegwijzer Outsourcing om hen bij die overweging te ondersteunen.

Kantoren die zich oriënteren op outsourcing realiseren zich vaak dat er binnen de eigen organisatie te beperkte materiekennis is om een goede afweging te kunnen maken. Weliswaar zijn er zijn inmiddels vele deskundige en onafhankelijke adviseurs actief, maar dan wil het kantoor wel graag een gelijkwaardige gesprekspartner zijn, om de juiste vragen te kunnen stellen en tot een goede beslissing te komen.

SRA-Automatisering ontwikkelde daarom de Wegwijzer Outsourcing. Niet ter vervanging van een deskundige adviseur, maar om als kantoor goed voorbereid te zijn op besluitvorming en de eventueel daarop volgende implementatie.

De Wegwijzer behandelt de verschillende vormen van outsourcing en het opstellen van een business case. Daarna wordt ingegaan op de voorbereidende fase, het selectietraject en de contractonderhandelingen. Aan bod komen het Service Level Agreement en het operationele raamwerk, uitmondend in een overzicht van structuur en opzet van het contract. Voor extra verdieping zijn aan de Wegwijzer bijlagen toegevoegd. Vanwege de specifieke aandachtspunten daarvan, besteedt deze publicatie geen uitgebreide aandacht aan het uitbesteden van diensten in het buitenland (‘offshoring’). Overigens speelt een groot aantal van de behandelde onderwerpen ook bij offshoring een rol.

Bestellen
De Wegwijzer Outsourcing werd samen ontwikkeld met Techdocs ICT Consultancy, leverancier van adviesdiensten rond ICT-infrastructuur, inkooptrajecten en het bijbehorend projectmanagement. SRA-leden kunnen de Wegwijzer bestellen voor € 45,00 (excl. BTW) door een mail te sturen aan automatisering@sra.nl.