Thuis in uw branche

FAQ MyPE voor het kantoor

Basis en Plus

Bekijk op deze pagina de veelgestelde vragen over MyPE, de online PE-tool voor het accountantskantoor (Basis en Plus). Bekijk hier de veelgestelde vragen voor de individuele accountant

  1. Is de tool te koppelen aan ons HR en/of ERP-systeem?
  2. Is de look and feel aan te passen aan onze eigen organisatie?
  3. Kunnen we onze eigen terminologie verwerken in de tool?
  4. Is er een mogelijkheid om leerplannen te laten accorderen door leidinggevenden of onze HR-afdeling?
  5. Is het mogelijk om op kantoorniveau eigen leerdoelen (generiek of gekoppeld aan specifieke werkzaamheden) toe te voegen aan de PE-tool van de medewerkers?
  6. Is het mogelijk om op kantoorniveau leeractiviteiten, zoals bijvoorbeeld incompany cursussen toe te voegen aan het aanbod?
  7. Hoe lang ben ik als beheerder bezig met de inrichting van het pakket?
  8. Hoe kun je rapportages maken op kantoorniveau?
  9. Hoe weten we of we als kantoor ook compliant zijn?
  10. Wie toetst de naleving van de NVPE bij ons op kantoor en hoe ziet dit eruit?
  11. Hoe ziet de controle van individuele portfolio’s eruit?
  12. Wat kost MyPE?

1. Is de tool te koppelen aan ons HR en/of ERP-systeem?

Wanneer u als kantoor gebruikmaakt van het Kantoor Basis of Kantoor Plus pakket kunt u ervoor kiezen een koppeling te maken met uw bestaande HR-systeem (zoals AFAS). De kosten zijn afhankelijk van uw wensen en mogelijkheden.

2. Is de look and feel aan te passen aan onze eigen organisatie?

Wanneer u als kantoor gebruikmaakt van het Kantoor Basis of Kantoor Plus pakket, kunt u de look and feel aanpassen aan uw eigen organisatie.

3. Kunnen we onze eigen terminologie verwerken in de tool?

Binnen Kantoor Plus kunt u alle terminologie aanpassen, zoals leerdoelen, functiebenamingen etc.

4. Is er een mogelijkheid om leerplannen te laten accorderen door leidinggevenden of onze HR-afdeling?

Binnen de PE-tool kunt u altijd de leerplannen laten accorderen of feedback vragen. Op kantoorniveau kunt u ook de keuze maken dit als optie of als verplichting in het proces op te nemen.

5. Is het mogelijk om op kantoorniveau eigen leerdoelen (generiek of gekoppeld aan specifieke werkzaamheden) toe te voegen aan de PE-tool van de medewerkers?

Ja, als u gebruikmaakt van het Kantoor Plus pakket krijgt u de mogelijkheid om organisatie specifieke leerdoelen toe te voegen en deze (verplicht) toe te wijzen aan een bepaald (nieuw) profiel, bijvoorbeeld samenstel of controlerend accountants. Ook biedt dit pakket de mogelijkheid om bepaalde leeractiviteiten verplicht voor te schrijven.

6. Is het mogelijk om op kantoorniveau leeractiviteiten, zoals bijvoorbeeld incompany cursussen toe te voegen aan het aanbod?

Ja, met het Kantoor Plus pakket kunt u deze zelf toevoegen. Hierdoor komen de incompany cursussen in het cursusaanbod waar uw medewerkers uit kunnen kiezen. Ook kunt u ze al direct verplicht toewijzen aan (groepen) medewerkers.

7. Hoe lang ben ik als beheerder bezig met de inrichting van het pakket?

Dit is afhankelijk van de kantoorgrootte en de specifieke wensen. Bent u tevreden met de templates die erin staan, dan bent u zo klaar. Wilt u echt veel eigen specifiek content toevoegen, dan bent u meer tijd kwijt.

8. Hoe kun je rapportages maken op kantoorniveau?

Binnen het systeem zijn er verschillende manier om te monitoren. Binnen de PE-tool zijn al diverse rapportages vooraf beschikbaar gesteld bij Kantoor Basis en Kantoor Plus. Voor u dus geen moeite om meteen de belangrijkste rapportages beschikbaar te hebben. Op verzoek kunnen wij ook kantoorspecifieke rapportages beschikbaar stellen.

9. Hoe weten we of we als kantoor ook compliant zijn?

Garantie over het compliant zijn kunnen wij niet geven. Wel helpt de PE-tool u om de uitgangspunten vanuit de SRA-Praktijkhandreiking NVPE in de praktijk te implementeren en uit te voeren. Een kantoor dat deze processen goed op orde heeft zal sneller ‘compliant’ zijn.

10. Wie toetst de naleving van de NVPE bij ons op kantoor en hoe ziet dit eruit?

De toetsing van de nieuwe NVPE is voor SRA-kantoren vanuit de NBA verlegd naar SRA. Binnen SRA wordt de toetsing geïntegreerd in de SRA-reviews. Hierbij wordt allereerst procestoezicht gehouden op uw processen rondom de kwaliteitssystemen bij Permanente Educatie. Eveneens zullen (op basis van risicogerichtheid) enkele PE-portfolio’s getoetst worden (producttoezicht).

11. Hoe ziet de controle van individuele portfolio’s eruit?

De toetsing van een individueel portfolio gebeurt aan de hand van standaard beoordelingsformulieren die door de NBA worden vastgesteld.

12. Wat kost MyPE?

  SRA-leden en FFC-abonnees
(per deelnemer) 
Niet-leden/-abonnees
(per deelnemer) 
Individueel  € 129 € 159
Kantoor Basis € 169 € 209
Kantoor Plus € 199 € 249

De licentiekosten zijn per deelnemer per jaar. Vanaf 16 deelnemers per kantoor kunt u gebruikmaken van onze kortingsregeling. Neem contact op met Marjon Groten voor meer informatie of een voorstel op maat.

Marjon Groten

Marjon Groten
Manager Incompany
E mgroten@sra.nl
T 030 656 60 60