Sla menu over
Thuis in uw branche

Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees

Jaar 2 praktijkopleiding MKB/Assurance
Als trainee komt u vast weleens in interne of externe situaties waarin verschillende belangen een rol spelen. Hoe gaat u hiermee om? En hoe handelt u correct tijdens deze lastige situaties?

Overzicht

Bestemd voor

Trainee

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Situaties vanuit verschillende perspectieven te beoordelen.
  • Overtuigender richting klanten en collega’s te communiceren wanneer meerdere interne en externe belangen op het spel staan.

Inhoud

Als trainee komt u vast weleens in interne of externe situaties waarin verschillende belangen een rol spelen. Hoe gaat u hiermee om? En hoe handelt u correct tijdens deze lastige situaties?

Tijdens deze training leert u standvastig communiceren wanneer meerdere belangen op het spel staan. Dit kan zijn met uw klant, maar ook intern kunnen de belangen verschillen. Wat is uw persoonlijke stijl van handelen bij conflicthantering? En hoe gaat u vanuit uw positie om met verschillende belangen?

U leert lastige situaties op een objectieve manier te beoordelen en communiceert overtuigender. In de communicatie met klanten, collega’s en/of leidinggevenden bent u standvastiger en u leert uw communicatiestijl effectief aan te passen aan de situatie of conflictpartner.

  • Zeggen wat je ziet: hoe bent u effectiever in uw communicatie?
  • Bespreekbaar maken van interne belangen en conflicten
  • Omgaan met (tegenstrijdige) belangen van de klant
  • Schakelen op weerstand en gedrag
  • Onderhandelen en conflicthantering
  • Oefenen met acteur

Bijzonderheden

Dit is training 3 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB en Assurance.

Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 17, 18, 20 en 21.

In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.

Locatie & Datum

Datum & tijd
Maandag 4 november 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU39158
Beschikbaar
Datum & tijd
Donderdag 14 november 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37311
Datum & tijd
Donderdag 21 november 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37356
Datum & tijd
Woensdag 11 december 2024 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU39159
Bijna vol
Datum & tijd
Donderdag 12 december 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU37312
Datum & tijd
Donderdag 13 februari 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38880
Bijna vol
Datum & tijd
Donderdag 24 april 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38937
Bijna vol
Datum & tijd
Dinsdag 20 mei 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38881
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 27 mei 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38904
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 17 juni 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38943
Beschikbaar
Datum & tijd
Donderdag 10 juli 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38882
Beschikbaar
Datum & tijd
Vrijdag 11 juli 2025 van 09:30 uur tot 17:00 uur
Cursuscode
EOCU38927
Beschikbaar

Docent(en)

Maarten Borsboom

Maarten Borsboom

Maarten Borsboom is vaardigheidstrainer bij SRA.

Contact

Laura Gijsbers

Laura Gijsbers

Projectmanager Educatie
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden