Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees
Overzicht
Trainee
Ik ben in staat om:
- Situaties vanuit verschillende perspectieven te beoordelen.
- Overtuigender richting klanten en collega’s te communiceren wanneer meerdere interne en externe belangen op het spel staan.
Inhoud
Tijdens de cursus Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees behandelen we de volgende onderwerpen:
- Zeggen wat je ziet: hoe ben je effectiever in je communicatie?
- Bespreekbaar maken van interne belangen en conflicten
- Omgaan met (tegenstrijdige) belangen van de klant
- Schakelen op weerstand en gedrag
- Onderhandelen en conflicthantering
- Oefenen met acteur
Bijzonderheden
Dit is training 3 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB en Assurance.
Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 17, 18, 20 en 21.
In verband met de effectiviteit adviseren wij je sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB-variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als je de Assurance variant volgt dan start je met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht je hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van je intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal jouw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Locatie & Datum
Docent(en)
Maarten Borsboom
Maarten Borsboom is vaardigheidstrainer bij SRA.
Contact
