Uw mening en oordeel zijn belangrijk als aankomend accountant! Hoe oordeelt u als trainee professioneel-kritisch en communiceert u zowel intern als extern standvastiger?
De regelgeving vraagt een professioneel-kritische instelling van u als aankomend accountant. Hoe bewaakt u continu uw objectiviteit? En hoe houdt u uw rug recht in lastige klantsituaties?
Tijdens deze cursus leert u als trainee met specifieke mkb-cases het begrip én belang van een professionele beroepshouding toe te passen tijdens uw werk. Hoe geeft u hier nog beter invulling aan in de dagelijkse praktijk? En hoe bevordert u ook binnen het kantoor nog meer PKI?
- Standvastige communicatie bij interne en externe gesprekssituaties
- Lastige situaties beoordelen
- Kritisch staan tegenover het eigen oordeelsvormings-proces
- Inzicht in factoren die PKI beïnvloeden
- Professioneel-kritisch communiceren richting klanten
- PKI binnen uw eigen team
- Praktijkcases en discussies
Bijzonderheden
Dit is training 2 van jaar 2 van het verplichte trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB en Assurance.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Wegens de ontwikkelingen omtrent het coronavirus vindt deze bijeenkomst t/m maart 2021 live in onze ‘virtual classroom’ plaats. U neemt deel via uw computer/laptop, u kunt vragen stellen en de docent en mede-cursisten zijn ‘live’ te zien en te horen. Wij registreren uw aanwezigheid, zodat wij ook voor deze online variant een bewijs van deelname kunnen toesturen.