Thuis in uw branche
Corona proof

Verbindende communicatie

Communiceer doeltreffend op behoefteniveau

Waarom begrijpen we elkaar vaak zo slecht? Op welke wijze houden we meningsverschillen zelf in stand? Wat kunnen we doen om de manier waarop we communiceren te verbeteren?

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 495,00
Prijs niet-leden: € 595,00
Groepsgrootte: 12
PE-uren/punten:
AA/RA/RC 6
RB Algemeen 6
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Controleleider, Teamleider/Relatiebeheerder, Fiscalist vennoot/medewerker, Accountant in business
Resultaat:

U bent in staat de behoeftes achter elke vorm van communicatie te achterhalen zodat u gesprekken sneller met het gewenste resultaat kunt afsluiten. U buigt weerstand makkelijker om naar samenwerking en maakt conflicten in een vroeg stadium bespreekbaar.

Uw docent

Carole Beelen

Carole Beelen is trainer in communicatie-, management- en salesvaardigheden

.

Inhoud

Waarom begrijpen we elkaar vaak zo slecht? Op welke wijze houden we meningsverschillen zelf in stand? Wat kunnen we doen om de manier waarop we communiceren te verbeteren?

In onze communicatie veroordelen we elkaar voortdurend waardoor we afstand creëren in plaats van verbinding maken. ‘Je bent te laat’, ‘je luistert niet’, ‘je onderbreekt me nu al voor de tweede keer’, ‘zeur toch niet zo’, ‘doe niet zo brutaal’. Hiermee ontnemen we onszelf de mogelijkheid om werkelijk met elkaar in contact te komen.

Onze aandacht is vaak gericht op het vaststellen in hoeverre iets fout is of wat mankeert aan het gedrag van de ander en niet op de behoeftes van onszelf en de ander. Om werkelijk verbinding te maken met onszelf en met de ander dienen we een andere taal te leren; de taal van de behoeftes.

Verbindende communicatie richt zich op de behoeftes van de ander en van uzelf. U kiest een ontwapenende doch doeltreffende taal om daarover te communiceren en vanuit de behoeftes van uzelf én de ander een win-win situatie te creëren.

  • Twee dynamieken in ieder mens: ‘de jakhals’ en ‘de giraf’
  • Bewustwording van hoe makkelijk we oordelen met onze woorden en hoe we dat kunnen omvormen naar niet-oordelende en empathische taal
  • Wat is empathie en hoe luister je empathisch naar een ander?
  • Communiceren op behoefte niveau in plaats van gedragsniveau
  • Omgaan met weerstand, irritatie en conflicten
  • Nee kunnen zeggen en nee kunnen ontvangen zonder je daarbij vervelend te voelen

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Donderdag 1 oktober 2020 van 13:30 uur tot 20:30 uur
Bijna vol
Locatie: Hotel Vianen in Vianen ut / routebeschrijving
Cursuscode: EOCU32248

Ervaringen van deelnemers

  • Als je een nieuwe taal wil leren in communicatie dan is dit de training.
  • Op interactieve wijze praktische handvatten gekregen over verbindend communiceren. Een echte aanrader voor wie een betere dialoog wil.
  • Lekker actief, veel doen en perfecte afstemming van theorie en praktijk.
  • Het is een zeer leerzame training als je echt tot de diepere behoeftes van je medemens wil komen.
  • Heel inspirerend, doelgericht, aangenaam, duidelijk en toepasbaar.

SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Cookies accepteren